וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווז: "מקיין יותר גרוע אפילו מבוש"

26.3.2008 / 4:05

נשיא ונצואלה אמר שהמועמד הרפובליקני לנשיאות הוא "מחרחר מלחמה". לדבריו, "אני מקווה שנחזור לימים של הנשיא קלינטון"

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז, שעד כה נהג להשתלח בנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש החליט לפתוח גם חזית גם מול המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. בתדרוך לכתבים זרים בקרקס אמר הלילה (רביעי) צ'אווז כי "היחסים עם ארצות הברית יכולים להידרדר אף יותר אם מקיין ייבחר לנשיא". לדבריו, "הרבה חושבים שלא יכול להיות יותר גרוע מבוש, אבל אי אפשר לדעת - מקיין הוא מחרחר מלחמה". מקיין גם הוא לא חסך בעבר מהתקפות נגד צ'אווז. הוא כינה אותו במספר הזדמנויות "דיקטטור מסוכן, שרוצה לשכפל את פידל קסטרו"

מנגד, צ'אווז הביע תקווה כי היחסים עם ארה"ב ישתפרו לאחר עזיבתו של בוש את הבית הלבן בנובמבר. הוא ציין לטובה את היחסים עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון ואמר כי "אני מקווה שמי שייזכה בבחירות ישכיל להחזיר את היחסים בין המדינות לרמה בה הם היו בתקופתו של קלינטון". עם זאת, צ'אווז לא התייחס מפורשות למועמדים הדמוקרטים הילרי קלינטון וברק אובמה. המועמדים הדמוקרטים מצידם המשיכו להסתייג מצ'אווז, אם כי אובמה הצהיר בעבר כי בכוונתו לפגוש אותו.

היחסים בין ארצות הברית לוונצואלה נקלעו למשבר מיד לאחר היבחרו של בוש לנשיא לפני שמונה שנים. למרות היותה של ונצואלה אחת מספקיות הנפט העיקרות לארה"ב, צ'אווז הסתמן כאחד מהמתנגדים הבולטים למדיניות החוץ של וושינגטון. במספר הזדמנויות צ'אווז אף כינה את בוש בתארים הלא מחמיאים "חמור", "שטן" ו"מר סכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully