וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

זיו ר. מאור

25.3.2008 / 22:33

למרות הציפיות לירידות חדות בעקבות פרסום נתוני מדד אמון הצרכנים טיפס הנאסד"ק ה-0.7%, דאו ג'ונס ירד ב-0.1%

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת למרות הציפיות לירידות חדות בעקבות נתוני מדד אמון הצרכנים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1% ונסגר ברמה של 12,531 נקודות לאחר שבמשך רוב היום נסחר במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7% לרמה של 2,341 נקודות ומדד S&P500 עלה בשיעור של 0.4% לרמה של 1,353.

בשוק הסולידי לא נרשמו שינויים במחיריהן של איגרות החוב. אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים מניבה תשואה של 3.492.

במהלך יום המסחר נרשמו ירידות בשיעור של עד 0.7% במדדים המובילים בעקבות פרסום נתונים מאכזבים אודות מדד אמון הצרכנים בארה"ב. המגמה השלילית הופסקה ובהמשך נסחרו המדדים במגמה מעורבת בטווח של עד 0.6% לשני הכיוונים, ביחס לשערי הנעילה אמש.

בין הגורמים לכך שהשוק לא ירד בעקבות פרסום נתוני אמון הצרכנים, ניתן למנות את מניות חברות הכרייה אשר רשמו עליות ניכרות בעקבות עליית מחירי הזהב ב-2% לרמה של 935 דולר לאונקייה. ענקית הדשנים מונסנטו עדכנה תחזיות רווח ותרמה גם היא לבלימת המגמה השלילית בשוק.

בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן עלתה ב-0.194% לרמה של 3.522%.

כחצי שעה לאחר תחילת המסחר התפרסם מדד אמון הצרכנים. הנתון עומד כעת ברמה של 64.5 נקודות - נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים. התחזית הפסימית ביותר לא חזתה שהמדד יירד אל מתחת לרמה של 71 נקודות. ממוצע ההערכות עמד על 73 נקודות.

מדד אמון הצרכנים מבוסס על סקר בקרב מדגם של 5,000 אזרחים אמריקאים, הנשאלים על מידת הביטחון שלהם במשק ועל רמת הציפיות שלהם ביחס לשוק.

מניית טאואר בפני סכנת מחיקה

המשקיע האקטיביסט קרל אייקאן, המחזיק בנתח של 6.3% ביצרנית הטלפונים הסלולרים מוטורולה ומנהל עמה מאבק פרוקסי (מאבק על ידי צד שלישי) על ארבעה מושבים בדירקטוריון החברה, דחה הצעת פשרה שהעבירה לו החברה. הוא הגיש תביעה נגד החברה בטענה כי היא מונעת ממנו גישה למסמכים חשובים.

מוטורולה נאלצה בחודש שעבר להודיע כי היא מתכננת להפריד או למכור את חטיבת הטלפונים הסלולרים שלה - העסק העיקרי של החברה - בעקבות לחצים שהפעיל עליה אייקאן במטרה לחדש את רווחיותה של ענקית הטלקום. זו נאבקת בשוק הטלפונים הסלולרים מול הצלחה הולכת וגדלה של המתחרות מהמזרח הרחוק תוך ניסיונות להגדיל את הערך עבור בעלי המניות.

גזרת הפיננסים המשיכה לרכז תשומת לב. האפשרות לשיפור ההצעה שהגיש ג’יי.פי מורגן, שהתרסק בשבוע שעבר, הובילה את מניות שתי הבנקים לעליות אמש. מניית בר סטרנס זינקה אתמול ב-76%.

מניות גולדמן סאקס וליהמן ברדרס הוסיפו להיסחר על רקע הורדת דירוג מצד S&P ביום חמישי.

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר הרחיבה את הפרויקט היוקרתי בבנגלור שבהודו והשלימה את השלב הראשון בעסקה. היקף המכירות בפרויקט עולה כעת ל-4.5 מיליארד דולר מרמה של 4 מיליארד דולר. אלביט הדמיה מחזיקה בפרויקט בשיעור של 50% אותו היא מנהלת ביחד עם שותף מקומי. הפרויקט צפוי לכלול שכונות יוקרה עם מתקני ספורט ופנאי, בנייני משרדים ופארקי טכנולוגיה, מלון ומלון דירות, בית חולים ומרכז מסחרי ענק.

מניית חברת האנטי-ספאם קומטאץ’ נסחרה על רקע חוזה הפצה חדש שחתמה החברה עם חברת בלו-ריף האוסטרלית.

סמנכ"לית הכספים של גילת, טל פאיין, הודיעה היום על עזיבתה את החברה במהלך השנה לטובת משרה זהה בחברת צ’קפוינט. פאיין תחליף בצ’ק פוינט את אייל דשא, אשר עובר לחברת טבע.

מניית טאואר עומדת בפני סכנת מחיקה מבורסות וול סטריט. תקנות המסחר דורשות שמחיר המניה לא ירד משווי של דולר אחד. טאואר מתקשה לעמוד ביעד זה, למרות בשלושת השבועות האחרונים רשמה המנייה צמיחה של כ-17%. בלידר שוקי הון העריכו היום כי "משקיעים עם אורך רוח עשויים ליהנות מתשואה גבוהה בעוד מספר חודשים" ממניית טאואר.

יצרנית התרופות תרו הודיעה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA לזריקות אונדנסטרון (Ondanestron) במינון של 2 מ"ג.

בין המניות הישראליות שסגרו את יום המסחר בעליות ניתן למנות את פוינטר, סרגון, ריטליקס ואלווריון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully