וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית דטרויט: "אני לא אשם"

טלי גולדשטין ושי אילן

25.3.2008 / 22:46

קוואמי קילפטריק הואשם כי שיקר בנוגע לרומן שניהל עם העוזרת שלו. אם יורשע, הוא צפוי לעונש של עד 15 שנות מאסר

ראש עיריית דטרויט קוואמי קילפטריק כפר היום (שלישי) באישומים נגדו, לפיהם שיקר תחת שבועה לגבי רומן עם עוזרתו. קילפטריק הואשם אתמול בשמונה סעיפים, בהם מרמה ושיבוש הליכים, בעקבות שערוריית מין שנחשפה בעיתונות. אם יורשע, הוא צפוי לעונש של עד 15 שנות מאסר. קילפטריק בן ה-38 הוא ראש העיר הצעיר ביותר שהיה לדטרויט ונחשב לכוכב עולה בשמי הפוליטיקה האמריקאית.

לפי הפרסומים בעיתונות, קילפטריק והעוזרת שלו כריסטין ביטי, ניהלו רומן בין השנים 2002 ל-2003. על פי כתב האישום, במהלך משפט בעניין מלשין משטרתי, הם שיקרו תחת שבועה בעניין היחסים ביניהם - דבר שהתגלה באמצעות הודעות טקסט שהשניים שלחו זה לזו. עוד עולה מכתב האישום, כי השניים גם שיקרו בעדותם בעניין פיטוריו של סגן מפקד משטרת דטרויט גרי בראון.

הפרשה נחשפה בינואר וקילפטריק התנצל בפומבי, במסיבת עיתונאים שערך יחד עם אישתו, כמיטב המסורת שהשתרשה בשנים האחרונות בארצות הברית. עם זאת, הוא סירב להתפטר, והאשים את העיתונות בקשייו. איש המשטרה שפוטר ושני שוטרים נוספים קיבלו סכום כסף נכבד כפיצוי מהעירייה. בשל כך, ובעקבות עדות השקר, הוחלט להגיש כתבי אישום נגד קילפטריק ונגד העוזרת שלו לשעבר. ביטי בת ה-37 הודיעה בינואר על התפטרותה. בבית המשפט היום טענה אף היא לחפותה.

השניים הופיעו בנפרד מול הבית המשפט בדטרויט ולאחר מכן שוחררו בערבות. בית המשפט קבע את תאריך השימוע הראשוני ל-9 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully