וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר בכיר בחזית העממית

יהושע בריינר

25.3.2008 / 21:04

צה"ל עצר לפני כחודשיים את איברהים סאלם, שהיה מעורב במותו של סמ"ר בן ציון הנמן במהלך פעילות מבצעית סמוך לשכם

בכיר החזית העממית איברהים סאלם נעצר בינואר האחרון, כך הותר לפרסום הערב (שלישי). סאלם נחשב לאחד מבכירי אנשי הטרור בגדה, והיה מעורב בין היתר בתקרית בה נהרג סמ"ר בן ציון הנמן בספטמבר 2007. הוא נעצר על ידי כוח יחידת "דובדבן", בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ במחנה הפליטים עין בית עילמא.

בחקירתו הודה סאלם במעורבותו במותו של סמ"ר הנמן וכן בביצוע מספר פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל בשכם, בהם פיצוץ מכונית תופת לעבר כוח צה"ל באוקטובר 2006. בנוסף, הוא הודה כי עסק בגיוס מחבלים פוטנציאליים: אחד מהם היה אמור לבצע פיגוע בערב יום הכיפורים, אולם הפעולה נמנעה הודות למבצע של כוח צנחנים, במהלכו נהרג הנמן.

סמ"ר בן ציון הנמן ז"ל מהמושב נוב שבגולן נהרג במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים של פלוגת הסיור של חטיבת הצנחנים וגדוד חרוב במחנה הפליטים בית עין עילמא. לעבר החיילים הושלכו מטעני חבלה, ובחילופי אש כבדים שהתפתחו במקום נהרג הנמן וחייל נוסף נפצע. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים חשפו הכוחות סליק ובו רובי סער, רימונים ואמצעי לחימה נוספים.

דקות לפני שנהרג הנמן, הוא תועד במצלמת דובר צה"ל כשהוא אומר: "אני בן-ציון הנמן ממושב נוב ברמת גולן, יש לי תשעה אחים, אני לא אתחיל לפרט את הגילאים. אחלה מדינה יש לנו, אחלה צבא, שיהיה בהצלחה לכולם". מספר ימים לאחר מכן קיבלה משפחתו את הקלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully