וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שלחה בטעות חלקי טילים לטייוואן

25.3.2008 / 19:59

הפנטגון חשף כי לפני שנתיים שלח הצבא האמריקאי בטעות ארבעה נתיכים של טילים לטייוואן, במקום משלוח של סוללות למסוקים

צבא ארצות הברית שלח בטעות חלקי טילים גרעיניים לטייוואן ב-2006, כך דיווח היום (שלישי) הפנטגון. הצבא אמור היה לשלוח סוללות למסוקים, אך במקום זאת שלח ארבעה נתיכים המשמשים חלק ממנגנון ההפעלה של הטילים. טייוואן החזירה את החלקים לארצות הברית בשבוע שעבר. לדברי בכירים אמריקאים, איש לא שם לב לטעות עד שטייוואן הבחינה כי אין ברשותה את הסוללות שהזמינה ודיווחה על התקלה לצבא האמריקאי.

ארצות הברית הודיעה לממשלת סין על הטעות על מנת שזו לא תחשוד כי טייוואן מתחמשת בחומר גרעיני ללא ידיעתה. סין ממשיכה לראות באי העצמאי חלק בלתי נפרד מהיבשת ומעולם לא שללה אפשרות של שימוש בכוח על מנת להשתלט על טייוואן. "משרד ההגנה מתייחס לעניין בחומרה", אמר מייקל וויין, מזכיר חיל האוויר במשרד ההגנה.

משלוח הנתיכים הוא התקרית השניה השנה המסבה מבוכה לפנטגון. מפציץ של חיל האוויר חלף בטעות בשנה שעברה מעל שמי ארצות הברית כשהוא חמוש בראשי נפץ גרעיניים. בעקבות התקרית, הורה משרד ההגנה לחיל האוויר ולצי האמריקאי לערוך ספירת מלאי כל הציוד הגרעיני. שר ההגנה רוברט גייטס הורה לפתוח בחקירה לגבי הנתיכים, זאת מאחר וקיימת אפשרות שארצות הברית הפרה חוקים או הסכמים צבאיים בינלאומיים. "העניין נמצא בבדיקה", אמר ריאן הנרי, בכיר במשרד ההגנה. "התקרית היתה בברור טעות". עוד אמר הנרי כי הפנטגון עדיין לא גילה את האחראי לטעות.

לפי דיווח גורמים בכירים, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש עודכן לגבי התקרית ביום שישי, היום בו הוחזרו הנתיכים מטייוואן לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully