וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנאי חיה"א: נחשפנו לחומר המסרטן ב F-16

יהושע בריינר

25.3.2008 / 21:25

טכנאים המשרתים בטייסות ה"סופה", שבאחד ממטוסיהן התגלה חומר מסרטן במינון גבוה, מרגישים שעיקר הדאגה שמורה לטייסים: "איתנו בקושי מדברים על זה"

חיילים המשרתים בצוותים הטכניים של טייסות ה- F-16I ("סופה"), חוששים כי גם הם נחשפו לחומר המסרטן שהתגלה באחרונה בתא הטייס של כלי הטיס, שכן חלקם ביצע במסגרת שירותם עבודות טכניות במטוס.

"אנחנו עובדים קרוב מאוד למטוסים, גם בתא הטייס", אומר ד', אחד הטכנאים. "כולם מדברים על הטייסים, אבל גם אנחנו פוחדים שאולי הרחנו או נחשפנו לחומר המסוכן. אנחנו נמצאים במטוסים האלה יותר מהטייסים עצמם, אבל איתנו בקושי מדברים על זה".

כזכור ביום שישי האחרון החליט מפקד חיל האוויר האלוף אליעזר שקדי להפסיק את טיסות האימונים במטוסי ה"סופה" לאחר שהתגלה בהם חומר מסרטן במינון גבוה. בעקבות כך זימנו בחיל את כלל אנשי צוות האוויר שטסו במטוס בשנים האחרונות, ואף החליטו על קיום בדיקה מיוחדת.

השבוע קיימו מפקדי החיל שיחה עימם ודיברו על הפרשה הקשה. יש לציין כי גם מספר מועט של אנשי קבע בצוותים הטכניים השתתפו במפגש, אולם בשיחה לא דובר על חיילי החובה, המהווים חלק ניכר מהמערך הטכני של המטוס. "את התוצאות של החשיפה לחומר נדע לצערי רק בעוד 15 שנה", אמר השבוע בכיר בחיל, "אין לנו עדיין מספיק מידע בנושא, ואנחנו עדיין בודקים את העניין".

מדובר צה"ל נמסר כי "אנשי המערך הטכני של מערך הסופה מטופלים באופן זהה לאנשי צוות האוויר ולשאר תומכי הלחימה במערך".

במהלך סיור של שר הביטחון אהוד ברק הבוקר בבקו"ם התייחס הרמטכ"ל גבי אשכנזי לפרשה וגיבה את האלוף שקדי. "בריאות כלל החיילים ובהם גם הטייסים היא בראש מעיינינו, ולכן נהג בצדק מפקד החיל כשהפסיק את הטיסות בכדי לא לסכן את החיילים שלא לצורך", אמר אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully