וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להתייחס לפלסטינים בנוקשות ואנושיות"

יהושע בריינר

25.3.2008 / 18:54

ברק שוחח עם חיילי חטיבת "כפיר", בה התגלו מספר מקרים של התעללות בפלסטינים. "אנו בוחנים הקלות לסוחרים פלסטינים, אפילו כשיש סיכון"

"אתם נמצאים בפעילות ביטחון שוטפת מול אוכלוסיה אזרחית, שלא בדיוק אוהבת אותנו. יש להתייחס אליה בצירוף של נוקשות מבצעית, אבל גם בהתייחסות אנושית, וזו דרישה תובענית". כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בשיחה עם חיילי חטיבת "כפיר" בחטיבה המרחבית יהודה. ברק התייחס בדבריו למספר מקרים של התעללות בעצורים פלסטינים ובעיות משמעת נוספות בקרב חיילי החטיבה.

ברק הודה לחיילים על הפעילות שלהם, ואמר: "אני יודע שהיו בעיות לאורך הדרך, ואני מאוד שמח שמטפלים בהן בצורה רצינית. המשימה שלכם חשובה מאוד, ואנחנו יודעים מה קרה כשלרגע אחד לא הצלחנו לשמור על איזושהי פינה, ושני ישראלים מבוגרים עולים שעשו את כל הדרך מרוסיה נפגעו (בפיגוע בדימונה)".

ברק חזר על דבריו מהבוקר בנוגע להקלות לפלסטינים, והודיע כי הוא "מאמין שחייבים לנסות ולהקל. אנו בוחנים כעת עניינים הקשורים לחופש התנועה ולאספקת ציוד". ברק הוסיף, כי "אנו בוחנים את היחס המיוחד לאנשי המסחר כדי שתנועתם לא תעוכב, אפילו במקומות שבהכרח יש בהם סיכון מסוים".

הבוקר פורסם כי ברק אישר את העברת השליטה הביטחונית בג'נין מידי צה"ל לכוחות הביטחון הפלסטינים. זאת, במסגרת חבילת הקלות שיזם על מנת להקל על האוכלוסיה הפלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. שר הביטחון צפוי להציג את שורת המחוות מחר (רביעי) בפגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד. ברק אמר היום במהלך סיור בבקו"ם כי "ברור לכולנו שכדי לסייע לדיונים עם הפלסטינים צריך למצות כל דרך, במקום שזה לא מתנגש בביטחון לתת הקלות לפסלטינים, אפילו במחיר של סיכון מחושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully