וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 18 הרוגים בקרבות בעיר בצרה

טלי גולדשטין

25.3.2008 / 18:53

קרבות קשים פרצו הבוקר בין הצבא הקומי לבין מורדים בבצרה. נראה כי הגיעה לסופה הפסקת האש בין המליציות השיעיות לשלטונות

18 בני אדם לפחות נהרגו היום (שלישי) ו-40 נפצעו בעיר הדרומית בצרה שבעירק במהלך העימותים בין הצבא העירקי לבין המורדים, כך דיווחה סוכנות הידיעות "בלומברג". בין ההרוגים יש גם אזרחים, כך דיווח ג'לאל טלבני, ראש "האיחוד הפטריוטי של קורדיסטן" באתר המפלגה.

קרבות קשים פרצו הבוקר בין הצבא לבין מורדים בבצרה. ממשלת עירק שיגרה כוחות לשש שכונות בעיר, הנמצאות בשליטה של צבא מהדי השיעי של מוקתדא א-סאדר. עדי ראייה סיפרו שעשן שחור עולה ממקומות שונים בעיר, יריות נורות בכל מקום ומדי פעם נשמעים פיצוצי טילים. התושבים המקומיים מתחבאים בבתיהם.

ראש ממשלת עירק נורי אל מליקי הגיע לבצרה כדי לפקח אישית על המבצע. באוגוסט שעבר הכריז מוקתדא א-סאדר, כהן הדת השיעי הקיצוני, על הפסקת אש עם השלטונות. כעת נראה שהגיע קיצה של הפסקת האש ועימותים בין המיליציות השיעיות לבין המשטרה נמשכים מזה כמה ימים.

א-סאדר איים להצית מחאות ברחבי עירק במידה ופשיטות הצבא לא ייפסקו. "אם הממשלה לא תכבד את הדרישות הללו, הצעד הבא יהי מחאה אזרחית בבגדד ובמחוזות השונים", אמר דוברו חאזם א-ארג'י. א-סאדר חזר ודחק בחיילי צבא מהדי לציית להפסקת האש שהוכרזה באוגוסט, אך גורמים בקבוצה עדיין ממשיכים להתקיף קבוצות יריבות ואת כוחות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully