וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נסגר? הרישום הפלילי יבוטל

פנחס וולף

25.3.2008 / 18:27

לפי חוק חדש שאושר היום, יימחק באופן אוטומטי רישום פלילי במשטרה בגין תיק שנסגר בשל חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק, לפיה יימחק רישום פלילי במשטרה בגין תיק שנסגר בשל חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות. זאת למרות התנגדותה של הממשלה להצעת החוק וניסיון של השר לביטחון הפנים אבי דיכטר למנוע את ההצבעה עליה.

על פי החוק שיזם חבר הכנסת גלעד ארדן (ליכוד), יחול מנגנון ביטול אוטומטי בתום 7 שנים מיום ביצוע העבירה, שבה נחשד האזרח והוחלט שלא להעמידו לדין בגינה. הכוונה היא לעבירה שאינה פשע. הרישומים יוסרו הן מרישומי המשטרה והן מתדפיס המרשם הפלילי, אלא אם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה קבע אחרת.

בנוסף, קובע החוק סנקציות: אדם שהשיג, דרש או קיבל מהמרשם מידע שאינו זכאי לקבל, יהיה צפוי לשנת מאסר. אם הנתונים הושגו לצורך העסקתו של אדם, העונש יגדל לשנתיים מאסר.

מנתונים שהוצגו בדיון בוועדת החוקה בטרם אישור החוק עולה, כי 280 אלף אזרחים עשויים ליהנות ממחיקת הרישום. לדברי ארדן, "מדובר במצבים בהם אזרח שלא נשפט מעולם נושא על מצחו אות קין, וזאת בשל רישום פלילי על האשמות שהועלו כנגדו לפני שנים רבות". הוא הוסיף, כי "לעתים אלה מעשי שטות זוטרים שהאזרח ביצע בגיל צעיר או תלונות שווא שהואשם בהן ולא הייתה לו כל אפשרות להציג את טענותיו מול שופט".

בין הקריאה השנייה לשלישית ביקש השר דיכטר למשוך את הצעת החוק, בהתבסס על סעיף 132 לתקנון הכנסת, בו נכתב כי "כל עוד לא נתקבל החוק בקריאה השלישית, רשאית הממשלה לחזור בה מהצעת החוק כולה". אלא שיו"ר סיעת הליכוד, גדעון סער, הסביר כי סעיף זה מופיע בפרק העוסק בהצעות חוק ממשלתיות, בעוד כאן מדובר בהצעת חוק פרטית. "הייתי מציע לממשלה למשול", הוא אמר, "אבל היא לא יכולה למשול. אז לפחות שתלמד את התקנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully