וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל: "מי שרוצה לעזוב, שיקום ויעזוב"

ספי קרופסקי

25.3.2008 / 18:09

מזכ"ל מפלגת העבודה שלח רמז עבה ליו"ר הקודם עמיר פרץ, בעקבות הסכסוך בינו לבין היו"ר הנוכחי ברק. "שלא יאיים עלינו"

"מי שרוצה לעזוב את מפלגת העבודה שיקום ויעזוב, שלא יאיים". כך הבהיר הערב (שלישי) מזכ"ל העבודה איתן כבל בשיחה עם וואלה! חדשות, על רקע ישיבת הסיעה הסוערת שנערכה אתמול, בה התפתח ויכוח בין יו"ר המפלגה, אהוד ברק, לבין היו"ר הקודם עמיר פרץ.

הוויכוח בין השניים התעורר בעקבות רצונו של פרץ להעלות הצעת חוק לפיה חיילים בשירות סדיר יקבלו משכורת מינימום בשנתם האחרונה לשירות. המזכ"ל כבל ביקש שלא להעלות את הצעת החוק, ואולם פרץ התעקש על הדבר.

בשל האירועים יצא קצפו של היו"ר שאמר לנוכחים: "חירות מחשבה וויכוח הם חשובים, אך בסוף יש החלטות ואחדות פעולה". ברק הוסיף כי "מי שרוצה להפריע, נראה לו את הדלת החוצה. צריך להתנהג כמו בנגמ"ש – לירות החוצה, ולפחות לא להפריע". לאחר שנאמרו הדברים יצא פרץ מהחדר עם מקורבו, ח"כ יורם מרציאנו. פרץ מצדו הגיב היום כי "אי אפשר לעמוד מהצד כשמתקבלת תחושה של מפלגה של איש אחד".

"הדיבורים האלו פוגעים במפלגה"

בהקשר זה שלל כבל את ההערכות כי פרץ ומרציאנו עשויים לעזוב את המפלגה. עם זאת הוסיף כי "כל הדיבורים האלו לא מקובלים לחלוטין – הם פוגעים בנו כמפלגה. המשימה שלנו היא לעשות את מה שטוב לישראל ובמקום לעשות זאת אנחנו עסוקים בלהילחם האחד בשני". למרות זאת הבהיר המזכ"ל כי "באופן אישי יש לי הערכה גדולה לפרץ ובהתנהלות אחרת הוא יכול להיות גורם משפיע ומרכזי במפלגה".

בתוך כך תיערך בשבוע הבא ישיבת סיעה מיוחדת בנוגע לעתידה של העבודה בקואליציה. "אנחנו נעלה לדיון נושאים שיהיה ברור שמפלגת העבודה נאבקת עליהם, ובראשם שיתוף הפעולה בנושא המדיני", אמר ברק.

גורמים במפלגה אמרו היום כי הישיבה תעסוק בסוגיות החשובות למפלגה, ובהן – מעמד בית המשפט העליון, נושאים חברתיים וכלכליים שונים, חינוך והקשר בין דת לפוליטיקה. "חשוב שבפרוס המושבים הבאים של הכנסת, ידעו מה הערכים שמפלגת העבודה עומדת עליהם", סיכם ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully