וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על בוסניה: "סילפתי מעט את הדברים"

טלי גולדשטין ושי אילן

25.3.2008 / 17:59

לאחר שתמונות מביקורה של קלינטון בבוסניה חשפו מציאות שונה ממה שתיארה, הודתה הסנטורית בטעותה: "זו היתה מעידה קטנה"

הילרי קלינטון הודתה היום (שלישי) כי "סילפה מעט" את הדברים כשטענה כי במהלך ביקור בבוסניה ב-1996 נאלצו היא ובתה צ'לסי לברוח מאש צלפים. בשבוע שעבר בנאום בחירות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון העלתה הסנטורית זכרונות מנסיעתה. "אני זוכרת שנחתנו תחת אש צלפים. היה אמור להיות טקס בשדה התעופה, אבל במקום זה רצנו בראשים מורכנים לכלי הרכב שהסיעו אותנו לבסיס", סיפרה קלינטון. לדבריה, היא נשלחה לבוסניה במקום בעלה, משום שהמצב שם היה מסוכן מכדי שהנשיא יוכל להגיע לשם.

מה שכן נחשף בדיווחים היא תמונה שונה לחלוטין. קלינטון התקבלה בשדה התעופה הצבאי על ידי בכירים אמריקאים ובוסנים. נערה בת שמונה קראה לכבודה שיר המהלל את השלום. האירוע תועד בתמונות של סוכנויות הידיעות. רשת הטלוויזיה CBS תיעדה את הביקור, בו נראות הילרי קלינטון ובתה צ'לסי מתקבלות בטקס נינוח בשדה התעופה. יחד איתה נסעו גם הקומיקאי סינבד והזמרת שריל קראו. סינבד העיר על הנסיעה, שהדבר המפחיד ביותר בה היה להחליט היכן לאכול.

בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" של רשת ABC אמר האסטרטג הדמוקרטי ותומכה של קלינטון ג'יימס קרוויל כי טעויות אלו "פשוט קורות". "היא (קלינטון) מעורבת בחיים הציבוריים כבר הרבה זמן. היא היתה נתונה למספר התקפות אכזריות. כמה מהן השפיעו עליה. אני חושב כי היא הוכיחה עצמה כאישה חזקה באופן יוצא דופן ובעלת אומץ לב נדיר".

בראיון לעיתון "פילדלפיה דיילי ניוז", הודתה קלינטון כי אולי סילפה מעט את הדברים. "ביקרתי ב-80 מדינות. כתבתי על כך רבות בספרי. אני חושבת שזו היתה מעידה קטנה. אתה יודע...אני אומרת הרבה דברים – מיליון מילים ביום – זו היתה הצהרה שגויה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully