וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: אין התיישנות על רצח ראש ממשלה

פנחס וולף

25.3.2008 / 17:25

לפי חוק חדש, לא תחול התיישנות גם על סיוע לרצח ועל מעורבות בתכנונו. ח"כ צבי הנדל: "רצח ראש ממשלה הוא לא עוד עבירה"

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק, לפיה לא תחול התיישנות על עבירות הקשורות ברצח ראש ממשלה. במצב שקדם לאישור ההצעה, התיישנות על רצח - לרבות רצח ראש ממשלה - חלה לאחר 20 שנה, ואילו על עבירות של סיוע לרצח וקשירת קשר, ההתיישנות חלה לאחר 10 שנים.

על פי החוק של ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל), רוצח ראש ממשלה, המסייע לרצח ומי שהיה מעורב בתכנון ובביצוע הרצח, לא יזכו להתיישנות כלל. "רצח ראש הממשלה יצחק רבין יצר קרעים רבים בחברה הישראלית", אמר ח"כ הנדל במליאה. "אחת לשנה יש מי שדואג להעמיק את הקרע עוד יותר. עם כל הכבוד, רצח ראש ממשלה הוא לא עוד עבירה".

עם זאת, מליאת הכנסת דחתה את הסתייגותם של הנדל ויצחק לוי, לפיה החוק יחול גם על עבירות שיתיישנו על למועד כניסתו של החוק לתוקף.

בדיון שנערך בוועדת החוקה בטרם אישור החוק, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), כי "לא מדובר ברצח רגיל, אלא בעבירה שמאחוריה כוונה לקעקע את יסודות המשטרה הדמוקרטי. משום שזו עבירה חריגה, גם ההתייחסות אליה צריכה להיות חריגה. על כן, לא זו בלבד שעבירות אלה לא יתיישנו לעולם, תחולתו של החוק הינה רטרואקטיבית, וזה חייב אותנו במעשה חקיקה שאינו יומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully