וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך: להקפיא שינוי מעמד המתנ"סים

פנחס וולף

25.3.2008 / 16:27

חברי הוועדה מזהירים, כי תוכניתו של השר שטרית להפוך את המתנ"סים לחברות עירוניות תשבור את המבנה הקהילתי ותפגע בתרומות מחו"ל

ועדת החינוך של הכנסת תובעת משר הפנים מאיר שטרית להקפיא את תוכניתו להפיכת המתנ"סים לחברות פרטיות בחודש הבא. לדברי י"ור הוועדה, חבר הכנסת מיכאל מלכיאור (עבודה) "לא צריך לסכן דבר שפועל בצורה טובה".

משרד הפנים החל לפעול לשינוי מעמד המתנ"סים בעקבות קביעת מבקר המדינה ב-2005, כי אין זה ראוי להעביר כסף עירוני לגופים פרטיים. המשרד שקל שתי אפשרויות: להפוך את המתנ"סים לחברות עירוניות או להגדירם כגופים נתמך, כך שיוכלו לקבל תקציבים כמו עמותות אחרות. האפשרות שבה בחר השר שטרית היא להפוך אותם לחברות עירוניות.

לדברי מלכיאור, הפיכת המתנ"סים לחברות עירוניות עלולה לשבור את המבנה הקהילתי המושתת על מתנדבים. "זה יאבד את כל הנשמה של המתנ"סים", אמר לוואלה! חדשות.

"45 מיליון שקל מכספי תרומות חו"ל שמגיעים כיום למתנ"סים לא יגיעו בשל העובדה שהתורמים לא יכולים להעביר כספים לגופים עירוניים, או רשויות", הסביר יו"ר דירקטוריון החברה למתנ"סים, אבינועם ערמוני. "התנאים החדשים קובעים כי רק בעלי תואר במשפטים או מנהל עסקים יוכלו ליטול חלק בניהול המתנ"ס, דבר שימנע מרבים מהפעילים החברתיים, המהווים את לב המתנסים, להמשיך לקחת חלק בניהול המתנ"סים".

ועדת החינוך הודיעה, כי היא תקיים ישיבת חירום בנושא המתנ"סים בהשתתפות שר הפנים ושרת החינוך . "עד אז, אנחנו מבקשים משר הפנים להקפיא את המצב ולהשהות כל שינוי", נאמר בסיכום הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully