וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 משאיות סיוע הומניטרי הועברו לעזה

יהושע בריינר

25.3.2008 / 14:56

לדברי גורם ביטחוני, "המטרה היא לסייע לאזרחים שמצויים בקשיים, אך לא לשלטון החמאס". ברק: "הקלות לפלסטינים גם במחיר סיכון"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כמאה משאיות שנשאו ציוד הומניטרי הועברו היום (שלישי) דרך המעברים השונים לשטח רצועת עזה, על ידי מנהלת התיאום והקישור של ישראל. עשר משאיות הכילו ציוד ומזון שהגיע ממצרים והן הועברו לרצועה דרך מעבר כרם שלום שבדרום. מרבית המשאיות הכילו מזון בהם עשרות טונות של דגנים וקמח וכן חומר לחיטוי מי השתייה של הפלסטינים. בנוסף הועבר גם ציוד רפואי רב בו ניתן למצוא בין היתר עשרות אלפי תחבושות וכן תרופות בסיסיות שיועברו בהמשך לבתי החולים בעזה.

"העברת המשאיות היום הוא חלק מהסיוע ההומניטרי לתושבים ברצועת עזה", אומר גורם ביטחוני, "המטרה שלנו היא לסייע עד כמה שניתן לאזרחים שמצויים בקשיים רבים, אך כמובן שלא לשלטון החמאס, שהוא האחראי הבלעדי למצב התושבים באיזור".

"השליטה בג'נין תועבר לרשות"

מוקדם יותר, אישר שר הביטחון אהוד ברק, כי השליטה הביטחונית בג'נין תועבר בקרוב מידי צה"ל לכוחות הביטחון הפלסטינים. זאת, במסגרת חבילת הקלות שיוזם ברק בתקופה האחרונה על מנת להקל על האוכלוסייה הפלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. שר הביטחון צפוי להציג את שורת המחוות מחר (רביעי) בפגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד.

במסגרת החלטתו של ברק תורשה הרשות הפלסטינית להכניס לשטחה ניידות משטרה, ולשלוח שוטרים ואנשי ביטחון להתאמן בירדן. רק בסוף השבוע אישר ראש הממשלה אהוד אולמרט סופית את העברתן של 25 שריוניות מרוסיה לרשות לאחר שהוסכם עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי כלי הרכב הממוגנים יהיו נטולי מקלעים.

ברק אמר היום במהלך סיור בבקו"ם כי "ברור לכולנו שכדי לסייע לדיונים עם הפלסטינים צריך למצות כל דרך, במקום שזה לא מתנגש בביטחון לתת הקלות לפסלטינים, אפילו במחיר של סיכון מחושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully