וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון נגד חצבת - חיוני או מזיק?

25.3.2008 / 14:29

כולנו רוצים להימנע מהמחלה שעלולה להיות מסוכנת, אבל מה עם החשש מההשלכות המסוכנות של החיסון? זה הזמן להחליט

ד"ר אפי הלפרין מבקש לזכור שזוהי מחלה ללא טיפול ורק חיסון ימנע את סיבוכיה

אני ממליץ לקבל את החיסון. החצבת היא מחלה נגיפית שאין כנגדה טיפול יעיל, אין תכשירים אנטי ויראליים שהורגים את הנגיף ולכן הדרך הטובה ביותר להימנע מסיבוכי המחלה היא למנוע אותה על ידי מתן חיסון.


חצבת היא מחלה מדבקת מאוד. ההערכות הן כי כ- 80% מאנשים הנמצאים בקרבת חולה חצבת ידבקו בנגיף זה אם הם לא חלו בו בעבר או חוסנו ביעילות כנגדו. כדאי גם לדעת כי בארצות עניות, ובמיוחד באפריקה, חצבת גורמת לתמותה גבוהה של תינוקות שסובלים מתת תזונה ואינם זוכים לקבל חיסונים. ולפי אחת ההערכות, מידי שנה מתים בעולם כמיליון ילדים מהמחלה הזו.


זכותו של כל אדם בגיר במדינה דמוקרטית להחליט אם הוא רוצה למנוע מחלה ולהסתכן בסיבוכי החיסון או מעדיף לחלות במחלה ולהסתכן בסיבוכיה. השאלה שמתעוררת היא דווקא לגבי ילדים: האם זכותם של ההורים להחליט עבור ילדיהם. כמו כל חברה חופשית, החברה הישראלית קיבלה החלטות ומומלץ לחסן את כל הילדים פעמיים, בגיל שנה ובכיתה א'.


מערכת הבריאות החליטה עוד החלטה והיא לממן את החיסון עבור ההורים. ועדיין במדינת ישראל החופשית אי אפשר לחייב הורים לחסן את ילדיהם. זו בעיה שאין את הכלים המשפטיים להתמודד איתה. אנחנו יכולים רק לחנך ולהסביר ולעזור מבחינה כספית, בתקווה שזה יבהיר להורים, שאמנם הסיבוכים של המחלה יחסית נדירים אבל הם עדיין מסוכנים. הסיכוי של ילד לפתח דלקת רקמת המוח כתוצאה מחצבת גבוה בערך פי 10, מאשר אם לא היה מקבל את החיסון כנגדה.


רוב האוכלוסייה במדינת ישראל מחוסנת, אבל יש כרגע כמה קבוצות אוכלוסייה שאינן מחוסנות: האחת יוצאת נגד חיסונים, השניה היא כלכלית - הרי גם ביקור בטיפת חלב עולה כסף והשלישית היא פלגים מסויימים בחברה החרדית שלא מכירים במערכת הבריאות של מדינת ישראל ולא משתפים איתה פעולה.


מדובר באנשים שלא חלו בעבר או כאלו שאינם מחוסנים ונדבקו והדביקו בנגיף. וכמובן, יש מי שלא חוסן כי אסור לו לקבל את החיסון. ובנוסף, ישנם ילדים שקיבלו רק חיסון אחד, משום שבעבר ניתן רק אחד".


ד"ר אפי הלפרין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים "ביקור חולים" בירושלים ומנהל פורום מחלות זיהומיות באתר דוקטורס.

ד"ר חיים רוזנטל חושב שהחיסון הוא קוקטייל מזיק שעלול לגרום לאוטיזם

מרבית החיסונים יעילים, אך במקביל הם עלולים לגרום לנזקים לא מעטים ולכן, צריך לשקול נקודתית את הכדאיות של כל חיסון וכן את העיתוי שיש לתת אותו. החיסון נגד חצבת (MMR) חשוד באופן מיוחד בגרימת אוטיזם או PDD. הרפואה המודרנית מבטלת זאת, משום שלטענתה לא הוכח קשר ישיר בין החיסון הזה לאוטיזם. אבל יש בעולמנו הרבה דברים שאי אפשר להוכיח בוודאות שהם נכונים ובכל זאת אנחנו עדיין נזהרים מהם. כמו למשל, הקרינה מהטלפון הסלולרי.


אין ויכוח על כך שכל החומרים המוזרקים בחיסונים רעילים, מסוכנים ומזיקים. הם מורכבים מחומרים אנטיביוטיים, חומרים מייצבים וחומרי שימור. המערכת הרפואית טוענת שהריכוז והמינון של החומרים האלו שבחיסון מותר, אבל אין ספק שזה קוקטייל די מזיק שהויכוח הוא רק על כמה מותר להזריק ממנו.


בעבר, החצבת הייתה מחלה פשוטה ולא קשה במיוחד. עם השנים, ואולי בגלל החיסונים, היא הפכה לקשה יותר. למרות שהיום היא קצת יותר קשה, רוב הילדים והאנשים הרגילים והבריאים עוברים אותה בצורה סבירה עם חום, פריחה ושיעול. רק אחוז קטן מאוד סובל מסיבוכים.


לרוב התינוקות והאנשים אני לא מציע להתחסן נגד חצבת. אחת הבעיות של החיסון היא שהזרקת החומרים המזיקים עלולה לעורר מחלות רדומות. מעבר לעדויות בעולם על הקשר בין חיסון ה-MMR להתפתחות אוטיזם, ראיתי הרבה מחלות שהתעוררו בעקבות חיסון זה, בהן הפרעות שינה, אלרגיות ומחלות עור.


אני הייתי חושב טוב אם לחסן את ילדיי כנגד חצבת, בוודאי שלא בגיל שנה, שבו מערכת החיסון והעצבים של הילד עדיין לא בשלות מספיק ועלולות להיפגע יותר מהחיסון. המלצתי היא למי שרוצה לחסן אך חושש, שידחה את מתן החיסון. בטיפת החלב ההומיאופתית שלי, 'טיפה מן הטבע', נהוגה מדיניות חיסון אחרת ורוב הילדים לא מחוסנים עד גיל שנה. יש ילדים שנמצאים בקבוצת סיכון גדולה יותר ולגביהם צריך להפעיל שיקול דעת שונה ולהיזהר במיוחד.


אז מה עושים אם מישהו בסביבה חלה בחצבת ויש חשש להדבקה? ישנו חיסון הומיאופתי כנגד חצבת שניתן בטיפות דרך הפה במשך כמה ימים ויעיל לחודש. הניסיון הקליני שלנו במשך שנים הוכיח שמי שקיבל את החיסון לא נדבק.


דר' חיים רוזנטל, רופא כללי והומיאופת, ראש בית הספר להומיאופתיה במכללת אלבאום, מייסד ומנהל את "טיפה מן הטבע" - טיפת חלב בגישה הומאופתית וטבעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully