וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ערב הסעודית מזמין יהודים לכנס דתי

שי אילן

25.3.2008 / 14:07

עבדאללה מלך סעודיה אמר כי הוא מעוניין להפגיש בין יהודים, נוצרים ומוסלמים כדי להילחם בנזקי האתאיזם והעדר הערכים

מלך ערב הסעודית עבדאללה רוצה לכנס פגישה בין היהודים, הנוצרים והמוסלמים, כך דווחה היום סוכנות הידיעות הרשמית של ערב הסעודית. "אני מזמין את נציגי כל הדתות המונותאיסטיות להיפגש עם אחיהם לאמונה", אמר עבדאללה בכינוס שנושאו "דיאלוג בין יפן לעולם המוסלמי". המוטו של הכינוס הצפוי, בן שלושת הימים, הוא "כבוד בין הדתות".

"ידינו מושטת לכל יוזמת שלום ולכל דיאלוג שמטרתו להביא להפסקת הטרור והאלימות", אמר הרב הראשי לישראל, יונה מצגר.. "הזכרתי פעמים רבות כי הדרך האמיתית להגיע לשלום המיוחל הינה באמצעות הידברות בין-דתית".


סוכנות הידיעות דיווחה כי מנהיגים מוסלמים בכירים אישרו את הרעיון ושכעת ייערכו התייעצויות עם אנשי דת מוסלמים ממדינות אחרות. המלך אמר כי "בעזרת האל ניפגש עם אחינו בני הדתות האחרות, כולל המאמינים בתורה ובבשורה, כדי למצוא דרכים להגן על האנושות". זאת, לדבריו לאחר שהאנושות איבדה את מוסריותה, כנותה ונאמנותה. לדבריו, לפני הדת ניצבים אתגרים כמו התמודדות עם התפרקות המשפחה והאתאיזם המתפשט.

עבדאללה גילה שהוא מתכנן את הכינוס זה שנתיים, וקיים שיחות בעניין עם האפיפיור, בעת ביקורו בוותיקן לפני שנה. הוא לא נקב בתאריך בו הוא רוצה לכנס את המפגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully