וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: הממשלה מנסה להשתלט על בצרה

25.3.2008 / 13:20

הצבא העירקי פתח במבצע לכיבוש העיר מידי המיליציות השיעיות, שהכריזו על מרי אזרחי. באזור בצרה נמצא רוב הנפט העירקי

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: ענת ברק

קרבות קשים פרצו היום (שלישי) בין הממשלה לבין מורדים בעיר הדרומית בצרה שבעירק. ממשלת עירק שיגרה כוחות לשש שכונות בעיר, הנמצאות בשליטה של צבא מהדי השיעי של מוקתדא א-סאדר. עדי ראייה סיפרו שעשן שחור עולה ממקומות שונים בעיר, יריות נורות בכל מקום ומדי פעם נשמעים פיצוצי טילים. התושבים המקומיים מתחבאים בבתיהם.

ראש ממשלת עירק נורי אל מליקי הגיע לבצרה כדי לפקח אישית על המבצע. באוגוסט שעבר הכריז מוקתדא א-סאדר, כהן הדת השיעי הקיצוני, על הפסקת אש עם השלטונות. כעת נראה שהגיע קיצה של הפסקת האש ועימותים בין המיליציות השיעיות לבין המשטרה נמשכות מזה כמה ימים.

בסאדר סיטי שבבגדד, שכונה בה מתגוררים שני מיליון בני אדם, הופיעו אנשי צבא מהדי כשהם חמושים ברחובות, ודרשו מהחיילים ולמשטרה העירקית לעזוב את האזור. במקומות אחרים בעירק החלו אנשי צבא מהדי ב"מסע של מרי אזרחי", הם אילצו חנויות לסגור את דלתותיהם וצעדו ברחובות במחאה על מעצר חבריהם.

בצרה היא עיר בעלת חשיבות אסטרטגית, כיוון שחלק ניכר מהנפט העירקי נמצא בסביבותיה. לטענת פרשנים, לממשלה העירקית יהיה קשה להשתלט על המקום, בגלל ריבוי הקבוצות החמושות באזור. במשך זמן רב מתעמתות הקבוצות השונות ביניהן על השליטה בבצרה, בגלל האפשרות לשלוט בייצור הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully