וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תתפלאו אם אל גור ירוץ לנשיאות"

שי אילן

25.3.2008 / 10:01

חרושת השמועות לפיהן גור יהיה מועמד של הרגע האחרון מתחדשת, נוכח האפשרות של אי הכרעה בין קלינטון לאובמה בוועידה הדמוקרטית

טים מהוני, חבר קונגרס מפלורידה, אמר אמש שקיים סיכוי שאל גור הוא שיעמוד בסופו של דבר בראש המפלגה הדמוקרטית בבחירות הקרובות. "אם תהליך מינוי המועמד לא יוכרע עד הוועידה באוגוסט, אל תהיו מופתעים אם מועמד שונה יקבל את הכרטיס", אמר מהוני לעיתון מקומי בפלורידה. לדבריו, אם המאבק בין הילרי לקלינטון לברק אובמה יסתיים בשוויון, יתכן שאחד מהשניים ישמש מועמד לסגן הנשיא תחת גור.

מהוני הוא אחד מצירי העל, המשתתפים בוועידה מבלי שייבחרו. עד כה הוא לא הביע תמיכה באף אחד מהמועמדים, והוא אמר שגם אינו מתכוון לעשות זאת. אם לאיש מהמועמדים הנוכחיים לא יהיו מספיק צירים כדי להכריע בוועידה, ההכרעה תהיה תלויה בצירי העל. במקרה כזה, מהוני יצטרך להצביע עבור קלינטון או אובמה והוא מסתייג מהמצב בו ההכרעה תהיה תלויה בו. חמישית מהצירים בוועידה הם צירי על, קבוצה המורכבת מוותיקי המפלגה, חברי קונגרס וסנאט, מושלים ואנשי מנגנון.

הרעיון שאל גור ימונה כמועמד של פשרה אינו חדש, והושמע על ידי פרשנים פוליטיים אמריקאים יותר מפעם אחת. באופן תיאורטי, הוועידה הדמוקרטית היא עצמאית ויכולה להצביע כאוות נפשה. פעם אחת בהיסטוריה מועמד שלא התמודד בפריימריז, ג'יימס ק. פולק, הפך למועמד המפלגה לנשיאות אחרי שהחליט להציג מועמדות ברגע האחרון. פולק שימש נשיא בין השנים 1845 ל-1849.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully