וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקלות לפלסטינים גם במחיר סיכון מחושב"

ספי קרופסקי ויהושע בריינר

25.3.2008 / 9:42

ברק יציג שורת הקלות במסגרת פגישתו עם פיאד מחר, ביניהן העברת השליטה בעיר ג'נין לידי כוחות הרשות. "אחריותנו העליונה היא ביטחון אזרחי ישראל"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השליטה הביטחונית בג'נין תועבר בקרוב מידי צה"ל לכוחות הביטחון הפלסטינים. כך אישר שר הביטחון אהוד ברק. זאת, במסגרת חבילת הקלות שיוזם ברק בתקופה האחרונה על מנת להקל על האוכלוסייה הפלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. שר הביטחון צפוי להציג את שורת המחוות מחר (רביעי) בפגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד.

במסגרת החלטתו של ברק תורשה הרשות הפלסטינית להכניס לשטחה ניידות משטרה, ולשלוח שוטרים ואנשי ביטחון להתאמן בירדן. רק בסוף השבוע אישר ראש הממשלה אהוד אולמרט סופית את העברתן של 25 שריוניות מרוסיה לרשות לאחר שהוסכם עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי כלי הרכב הממוגנים יהיו נטולי מקלעים.

ברק אמר היום במהלך סיור בבקו"ם כי "ברור לכולנו שכדי לסייע לדיונים עם הפלסטינים צריך למצות כל דרך, במקום שזה לא מתנגש בביטחון לתת הקלות לפסלטינים, אפילו במחיר של סיכון מחושב".

ברק סיפר כי הוא נפגש עם פיאד כבר כמה פעמים, ולדבריו "יש כמה פרויקטים כלכליים שאנחנו עובדים עליהם, שנועדו לתת תנופה ולספק מקומות עבודה לפלסטינים". ואולם, ברק הדגיש כי "צריך לזכור שאחריותנו העליונה היא לתת קודם כל ביטחון לאזרחי ישראל".

חבילת ההקלות של ברק נתקבלה על רקע מסרים ששוגרו מוושינגטון לירושלים בתקופה האחרונה לבצע "פעילויות בשטח" במסגרת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. במקביל, לוחצים בוושינגטון על שני הצדדים לפעול במסגרת "מפת הדרכים" ולפעול בשטח כדי לקדם את התהליך. אתמול סיים את ביקורו באזור סגן הנשיא דיק צ'ייני, ולקראת סוף השבוע תגיע לישראל שרת החוץ קונדוליזה רייס לסדרת פגישות מדיניות עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully