וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש יאפשר לציבור הדתי לתרום איברים

24.3.2008 / 21:21

הכנסת אישרה חוק, הקובע הליך רפואי מפורט לקביעת מוות מוחי. ח"כ שנלר: "כעת יהיה מותר לתרום איברים כדי להציל נפשות"

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מוות מוחי נשימתי, שיזם חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה). החוק החדש, שייכנס לתוקף עוד 14 חודשים, קובע הליך רפואי מפורט לקביעת מוות מוחי, ויאפשר לציבור הדתי לתרום איברים.

לפי החוק, מוות מוחי נשימתי ייקבע על ידי שני רופאים שהוסמכו לכך על ידי ועדת הסמכה ומעקב רפואית ציבורית. הרופא המטפל יידע את בני משפחתו של המטופל, כי קיים חשש שהמטופל נמצא במצב של מוות מוחי נשימתי וישמע את דעתם בעניין.

לדברי ח"כ עתניאל שנלר, "זו הפעם ראשונה שנקבעה דרך לקבוע מוות מוחי. כעת יהיה מותר לתרום איברים כדי להציל נפשות. החוק נועד לכל הדתות, כולל מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים". שנלר ציין, כי מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי שלמה עמאר ורבני הציונות הדתית תומכים בחוק.

החוק קובע, כי אם קביעת מוות מוחי נשימתי מנוגדת להשקפת עולמו של המטופל, לא יופסק הטיפול התומך ישירות בטיפול נשימתי. עם זאת, אם קביעת מוות מוחי נשימתי איננה מנוגדת להשקפת עולמו של המטופל, הוא ינותק ממכשירי ההנשמה.

שנלר הביע תקווה, כי עם כניסת החוק לתוקף ניתן יהיה לבצע תרומת איברים במהירות רבה יותר וכי יוכפל התורמים, כך ש-80% ממקבלי תרומות האיברים יקבלו את האיברים מהארץ. "מדובר במהלך היסטורי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully