וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תגלה בקרוב איזו טעות עשתה"

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

24.3.2008 / 16:20

מזכ"ל חיזבאללה נאם בווידאו בעצרת לציון תום תקופת האבל על חיסולו של מורנייה. לדבריו, "למרות ההתנקשות, המו"מ לשחרור החטופים נמשך"

"המשא ומתן לשחרור האסירים נמשך ואנו נפעל לשחרר כל אחד ואחד מהאסירים בכלא הישראלי, משום שזה היה אחד מחלומותיו של עימאד מורנייה". כך אמר היום (שני) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בטקס האזכרה לעימאד מורנייה, קצין המבצעים של הארגון שחוסל לפני 40 יום בדמשק. נסראללה הודיע כי ארגונו ממשיך במגעים להשלמת עסקה לשחרור החטופים על אף ההתנקשות, וכי בימים האחרונים אף התקיימו כמה פגישות בנושא.

בהתייחסו לחיסול מורנייה אמר נסראללה: "ישראל תבין בקרוב איזו טעות עשתה כשהעזה לחסל אותו. אנחנו נבחר את העונש, הזמן המתאים, המקום הנכון והדרכים בהן הוא יתבצע בתוך תקופה של ימים".

הארגון מציין היום את תום תקופת האבל על חיסולו של מורנייה. אלפי תומכים של חיזבאללה הגיעו למסגד סייד א-שוהדא שבפרבר הדרומי של ביירות, שם מתקיים טקס האזכרה. נסראללה הוסיף: "אנו מרגישים שמורנייה נוכח פה יותר מאי פעם. אצל אחינו לא מצאנו אלא אומץ ואצל אויבינו לא מצאנו אלא פחד מנקמה".

בנוגע למלחמת לבנון השניה, הבהיר מזכ"ל חיזבאללה כי הניצחון של ארגונו על צה"ל היה לא רק ניצחון צבאי אלא ניצחון אידיאולוגי, תרבותי ורעיוני במלחמה על התודעה. לדבריו, "היום לוחמינו מייצרים לציונים תודעה חדשה. לאחר מלחמת לבנון הבינו כולם כי יש תשובה חדשה לשאלה 'האם יש אפשרות שישראל תיעלם?'. התשובה היא 'כן' ואלף פעמים 'כן'". בדבריו הוא העריך כי ישראל לא תקבל בקלות החלטה לפתוח במלחמה נוספת, מאחר וזו תעלה לה במחיר כבד.

"ישראל רוצחת נשים וילדים"

נסראללה, שדבריו הועברו בוידאו על גבי מסך ענק, ככל הנראה מחשש לחייו, התייחס למצב ברצועת עזה: "הדרכים שישראל פועלת ברצועת עזה הן רצח נשים וילדים, מצור, הרעבה וחיסול מנהיגים. כוחות ההתנגדות בפלסטין ובלבנון נגד הכיבוש הישראלי השיגו הישגים כבירים באזור". הוא הוסיף כי "הטיל עבור הפלסטיני הוא האמצעי הזמין להגן על אשתו, ילדיו ואחיו. בלתי הגיוני לדרוש ממנו להפסיק לשגר אותו מבלי שתהיה לו אלטרנטיבה".

נסראללה תקף את מעשיה של ישראל והביע ביקורת על העולם ששותק. "כל אימת שתוקפים את ישראל, חופש הביטוי מושתק. למה?", תהה. לדבריו, "יש קבוצות אמריקאיות ציוניות שפועלות למען ישראל ופוגעות במוסלמים. יש להזהיר את האירופים ואת שאר מדינות העולם שלא יפלו לפח שלהן". עוד הוא הזהיר את אירופה מפני התקפות על מוחמד והקוראן.

במהלך נאומו קרא נסראללה בפני הצופים הנלהבים תוצאות של סקר, ממנו עולה כי כל העדות והפלגים המוסלמים בלבנון תומכים בהפלת המשטר בישראל, כאשר 94% מבין השיעים תומכים בכך.

אמש נערך טקס ראשון במקום הולדתו של מורנייה, בהשתתפות מאות פעילים בארגון. בטקס נאם יו"ר הוועד הפועל של הארגון, הישאם אל-דין, שאמר כי "חיזבאללה חזק ומחזיק בשיא היכולת שלו".

ביום שבת טען סגנו של נסראללה השייח' נעים קאסם, כי בידי הארגון ישנה הוכחה לכך שישראל היא שעומדת מאחורי חיסול מורנייה, והבטיח לנקום את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully