וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינור ששווה מיליונים

טלי גולדשטין

24.3.2008 / 13:30

בקונצרט מיוחד שנערך במוסקבה, הוזמן הכנר פנחס צוקרמן לנגן בכינור היקר בעולם. את הכינור רכש אספן כינורות רוסי בעבור 4 מיליון דולר

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק

בקונצרט מיוחד שנערך ביום שבת במוסקבה, זכו האורחים לשמוע בפעם הראשונה מזה למעלה מ-70 שנים את כלי הנגינה היקר בעולם. העיתון הבריטי ה"גרדיאן" דיווח היום (שני) כי עורך הדין מקסים ויקטורוב הזמין את העלית החברתית של בירת רוסיה לקונצרט פרטי על מנת להציג לראווה את כינור הגוארנרי דל ג'זו ( Guarneri del Gesù) שלו, אותו רכש בפברואר במכירה פומבית של "סותבי'ס" בעבור 3.9 מיליון דולר.

הוירטואוז הישראלי והמנצח פנחס צוקרמן ניגן בכינור יצירות של באך ומוצרט בליווי התזמורת של תיאטרון הבולשוי. ויקטורוב, בן ה-35, הוא אספן כינורות שאוהב לנגן בכינור בליווי אשתו אנסטסיה המנגנת בפסנתר. "אני רוצה שהמאסטרו יהיה הראשון שינגן בכלי, כך שהכינור ירגיש כי הוא מקבל את הכבוד לו הוא ראוי. אולי אחר כך אמצא את האומץ לנגן בו", אמר ויקטורוב.

כינורות שיוצרו על ידי ג'וזפה גוארנרי דל ג'זו (1698-1745) הם יקרי ערך אפילו יותר מאלו שיוצרו על ידי אנטוניו סטרדיוורדי. זאת מאחר ורק 150 כינורות כאלו שרדו לעומת 600 מתוצרת סטרדיוורדי. הכינור אותו רכש ויקטורוב יוצר ב-1741 והיה שייך בעבר למלחין הבלגי אנרי וייטאן, סולן חצר המלוכה של הצאר אלכסנדר השני. צוקרמן עצמו מנגן, בדרך כלל, אך ורק בכינור האישי שלו, גם כן מתוצרת גוארנרי דל ג'זו משנת 1742.

ויקטורוב התייחס לשקיעתה של מוסקבה במהלך שנות ה-90 ממעמד של מרכז תרבותי בינלאומי. "אנו צריכים לגייס מחדש את האנרגיה כך שהאמנים הטובים בעולם ירצו להופיע כאן. רוסיה המודרנית אינה סובבת אך ורק סביב נפט וגז. תרבות היא דבר חשוב, גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully