וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין תקציב למחקר על מצב מפוני גוש קטיף"

פנחס וולף

24.3.2008 / 12:16

בדיון בכנסת על מצב המפונים, טענה נציגת משרד הבריאות שטרם נקבע תקציב למחקר על מצבם הנפשי. מנהלת סל"ע: "תחושת התלישות מתעצמת"

"15 אחוז מבני הנוער של מפוני גוש קטיף נמצאים במצוקה רגשית". כך עלה היום (שני) בדיון בוועדת משנה של הוועדה לביקורת המדינה ממסמך שחיברה מנהלת סל"ע (סיוע למתיישבי עזה וצפון השומרון). עוד קובע המסמך כי 30 אחוז מבני הנוער סובלים מפערי לימוד משמעותיים שמחייבים השלמת החומר שנלמד בבית הספר. עם זאת, מציין המסמך כי 80 אחוז מבני הנוער המפונים חזרו לתפקוד רגיל.

"בקרב בני הנוער הולכת ומתעצמת תחושת תלישות וחוסר שייכות שמעיבה על יכולתם לנהל תהליך קבלת החלטות כחלק מתהליך ההתבגרות", נכתב. "פינוי המשפחות מביתם היא זו שגרמה למצוקת רוב המשפחות". על פי המסמך, התקציב העומד לרשות ממערך שפ"י במשרד החינוך, מסוגל לכסות רק חלקית את הפערים הלימודיים.

שנתיים וחצי לאחר פינוי גוש קטיף, ולמרות הנתונים הקשים על מצבם הכלכלי והנפשי שלח המפונים, משרד הבריאות טרם קבע תקציב לביצוע מחקר עומק על מצבם. לדברי בלה בן גרשון ממחלקת בריאות הנפש במשרד הבריאות, המחקר אמור להימשך כחצי שנה וכעת יש משא ומתן מול משרד האוצר כדי למצוא תקציב עבורו. בן גרשון טוענת כי לאחר ההתנתקות, נכנסו עובדי המחלקה לכל משפחה וכמעט בכל אחת מהן היו בעיות כאלו ואחרות.

"אם בזמן הפינוי, המדינה דחפה את גלגלי הבירוקרטיה עם די ניין (דחפור צה"לי גדול), הרי שבשיקום המדינה משתמשת במריצה", אמר יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, דורון בן שלומי, בעקבות הדיון בכנסת. לדבריו, הבעיה של המפונים מתמקדת בתחום הבריאותי. "יש חשש שיש החמרה אצל אוכלוסייה מסוימת. חייב שיהיה לזה גיבוי מחקרי. אנחנו מלינים על כך שאין גורם שלוקח אחריות לערוך את המחקר. זו אחריות של משרד הבריאות לבדוק איך השפיע הפינוי על המפונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully