וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני: "לא יהיה הסכם בין פתח לחמאס"

ספי קרופסקי

24.3.2008 / 12:23

סגן נשיא ארה"ב אמר ביומו האחרון באזור כי "קיימות עדויות לכך שחמאס נתמך על ידי אירן, ואלו עושים הכל לטרפד תהליך השלום"

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני הבהיר היום (שני) בתום ביקורו באזור כי הוא אינו מאמין שתושג הסכמה בין פתח לחמאס. זאת, בעקבות הדיווחים מאתמול כי הושגו הסכמות בין הפלגים הפלסטינים במהלך פגישותיהם בתימן.

"משיחותי עם ההנהגה הפלסטינית הבנתי שיש להם כמה דרישות ברורות שעל החמאס למלא לפני שיושג הסכם בין הפלגים", אמר צ'ייני לכתבים לאחר שסעד עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים. אתמול נפגש צ'ייני עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

באשר להמשך ירי הקסאם על יישובי עוטף עזה ושדרות הוסיף צ'ייני כי "ברור שמדובר בסיטואציה מורכבת, בין היתר כיוון שיש עדויות לכך שחמאס נתמך על ידי סוריה ואירן, ואלו עושים כל שביכולתם לטרפד את תהליך השלום". סגן הנשיא סיים היום את ביקורו באזור, ועושה את דרכו לטורקיה.

"אין בהסכם איום ממשי"

מוקדם יותר העריכו בירושלים כי ההסכם שנחתם אתמול בין נציגי חמאס לפתח לא יוביל בסופו של דבר לממשלת אחדות פלסטינית. לפי גורמים מדיניים, נציגי פתח העדיפו לא להביך את המארחים התימנים ולכן חתמו. "אין בזה כל איום ממשי", אמרו והדגישו כי מדובר רק בחידוש השיחות בין הפלגים.

לדברי הגורמים, "הקו האדום הוצג לרשות באופן חד משמעי והפלסטינים יודעים מהו - שיתוף פעולה בין אש"ף לחמאס". בתוך כך גם ברשות הפלסטינית מתנערים מההסכם שנחתם. לפי גורם פלסטיני, שליחו של היו"ר, עזאם אל-אחמד, חתם על ההצהרה מבלי שעידכן את אבו מאזן וללא אישורו.

ההסכם, שעליו חתמו אתמול בתימן ראש משלחת חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר ואל-אחמד, קובע: "אנו, נציגי פתח וחמאס, מקבלים את היוזמה התימנית כבסיס לחידוש הדיאלוג בין שני הארגונים על מנת להשיב את המצב לכפי שהיה לפני 'אירועי עזה'". דובר חמאס, ד"ר איסמעיל רדואן, מסר כי ההסכם קובע את חידוש המגעים ללא תנאים, החל בחודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully