וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 4,000 חיילים נהרגו במהלך המלחמה בעירק

טלי גולדשטין

24.3.2008 / 9:41

את הנתון החדש פירסם הצבא האמריקאי ימים ספורים אחרי שארה"ב ציינה חמש שנים למלחמה. בוש חזר והדגיש את הירידה באלימות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מספר החיילים האמריקאים שנהרגו בעירק הגיע ל-4,000, כך דיווח היום (שני) הצבא האמריקאי. רק לפני מספר ימים ציין נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש חמש שנים למלחמה בעירק ואמר כי הניצחון כבר באופק. הצבא האמריקאי מסר גם כי ארבעה חיילים נהרגו אמש בפיצוץ מטען צד בדרום בגדד.

למרות טענתה של ארצות הברית כי מספר האירועים האלימים בעירק נמצא בירידה משמעותית, רק אתמול נהרגו, לפי הערכות, כ-57 בני אדם בגל מחודש של פיגועים בכל רחבי המדינה.

לדברי הצבא האמריקאי, הנתון של 4,000 חיילים הרוגים הנו מספר שרירותי בלבד. "אין הבדל בין האבדה הטרגית של ההרוג הראשון לבין ההרוג ה-4,000", אמר דובר הפנטגון האדמירל גרג סמית.

לדברי סטיבן בידל, בכיר במועצה ליחסים בינלאומיים בוושינגטון, אמר שלציון הדרך החדש לא תהיה השפעה משמעותית כפי שקרה כשמספר ההרוגים הגיע ל-3,000 בדצמבר 2006. "הדעה הרווחת אז היתה כי המצב בעירק לא טוב", אמר בידל. "כיום, בניגוד לכך, עמדת הציבור לגבי המלחמה בעירק אינה כה שלילית והסיקור העיתונאי בששת החודשים האחרונים התמקד בירידה באלימות ובמספר הקורבנות האמריקאים", הוסיף.

חיילים אמריקאים שהתראיינו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, אמרו כי המספר החדש מעציב אותם, אך טענו מנגד שהקונפליקט מוצדק. "כל אחד מהחיילים התנדב מרצונו. זה עצוב אך טרגיות קורות סכל מלחמה", אמר פרסטון ריבס, חייל בחיל האוויר האמריקאי. לדברי סמל ג'ונתן קריס, ארצות הברית אינה יכולה פשוט לעזוב את העם העירקי. "30 אלף הפצועים לא היו מסכימים", אמר.

בספטמבר 2004, 18 חודשים לאחר פלישת ארצות הברית לעירק ובעיצומו של מסע בחירות שהחזיר את בוש לכהונה שניה, ציין הצבא האמריקאי את החייל האלף שנהרג במלחמה. מספר ההרוגים עלה ל-2,000 באוקטובר 2005 ול-3,000 בדצמבר 2006. זאת לפני שבוש חשף תוכנית לשלוח 30 אלף חיילים נוספים לעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully