וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסכם לא יוביל לממשלת אחדות פלסטינית"

ספי קרופסקי

24.3.2008 / 9:08

כך מעריכים בירושלים. גם ברשות הפלסטינית טוענים כי נציג הפת"ח חתם על ההצהרה מבלי שעדכן את היו"ר אבו מאזן

בירושלים מעריכים כי ההסכם שנחתם אתמול בין נציגי חמאס לפת"ח בתימן לא יוביל בסופו של דבר לממשלת אחדות. לפי גורמים מדיניים, נציגי הפת"ח העדיפו לא להביך את המארחים התימנים ולכן חתמו. "אין בזה כל איום ממשי", אמרו והדגישו כי מדובר רק בחידוש השיחות בין הפלגים.

לדברי הגורמים, "הקו האדום הוצג לרשות באופן חד משמעי והפלסטינים יודעים מהו - שיתוף פעולה בין אש"ף לחמאס". בתוך כך גם ברשות הפלסטינית מתנערים מההסכם שנחתם. לפי גורם פלסטיני, שליחו של היו"ר, עזאם אל-אחמד, חתם על ההצהרה מבלי שעידכן את אבו מאזן וללא אישורו.

אל אחמד הכחיש את ההאשמות וטען, כי עדכן את רמאללה בנוגע להתקדמות השיחות עם חמאס. לדברי הגורם, משלחת אש"ף נשלחה לצנעא כדי לחתום על הסכם עם חמאס על בסיס היוזמה התימנית ולא כדי שהיוזמה תשמש מסגרת לדו שיח עם חמאס.

ההסכם, שעליו חתמו אתמול בתימן ראש משלחת חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר ואל-אחמד, קובע: "אנו, נציגי פתח וחמאס, מקבלים את היוזמה התימנית כבסיס לחידוש הדיאלוג בין שני הארגונים על מנת להשיב את המצב לכפי שהיה לפני 'אירועי עזה'". דובר חמאס, ד"ר איסמעיל רדואן, מסר כי ההסכם קובע את חידוש המגעים ללא תנאים, החל בחודש אפריל.

ואולם, לדברי גורם ביטחוני, "בכל מקרה, הדיווחים הללו לא ישנו דבר בשטח. כרגע חמאס הוא השולט היחידי ברצועה, ועליו מוטלת האחריות המלאה על כל הנעשה בה ועל כל ירי של רקטות או טרור שיוצא משם. כל עוד חמאס נמצא בשלטון לא יהיו דיבורים ישירים עימם בנושא הפסקת אש, וגם אם תהיה נוכחות של אנשי פתח במנגנוני הפנים, הרי שאנשיו של הניה עדיין בעמדת השליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully