וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס הורה להפסיק את ירי הקסאם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.3.2008 / 9:24

עיתון כוויתי מדווח כי למרות הכחשותיו, הורה חמאס לאנשי "הכוח המבצע" לאכוף את הפסקת האש "אפילו במחיר של שימוש בכוח"

חמאס התחיל אתמול (ראשון) ליישם בשטח את הפסקת האש עם ישראל, והורה לאנשיו להפסיק לירות רקטות קסאם לעבר ישראל. כך דיווחו מקורות פלסטינים לעיתון כוויתי, שסיפרו עוד כי חמאס הנחה את פעילי "הכוח המבצע" למלא אחר ההחלטה "אפילו במחיר של שימוש בכוח".

המקורות מסרו עוד כי חמאס הטיל על שני בכירים ב"כוח המבצע", ואיל אל-שקרא ומחמוד א-שנבארי, לפקח אחר יישום מלא של ההחלטה. לדברי המקורות, אתמול בבוקר החלו פעילי הארגון לפרוס מחסומים ולהציב מארבים בצפון הרצועה שממנה נורות הרקטות לעבר הנגב המערבי.

למרות זאת, בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלמי בגדה דחו פרסומים בתקשורת הערבית, לפיהם ישראל העבירה "איתותים חיוביים" לחמאס דרך מצרים. הבכירים מסרו לעיתון כי בפגישה האחרונה שנערכה בין בכירים מצריים לבין בכירי חמאס והג'יהאד, הבהירה מצרים לארגונים הפלסטינים שעליהם "לגלות איפוק על מנת שישראל לא תסלים את מתקפותיה ברצועה".

בכיר בג'יהאד האיסלמי, חדר חביב, מסר לעיתון כי חמאס לא קיבל שום איתותים חיוביים בנוגע לעמדה הישראלית. "ישראל משהה את החלטתה לקבל את הפסקת האש ההדדית. היא מנסה לקבל רגיעה בלי לתת תמורה". דובר חמאס אמר לעיתון דברים דומים. "חמאס הודיע לבכירים המצרים כי הוא אינו מקבל רגיעה 'חסרה' שלא תכלול את הגדה, שלא תסיים את בניית ההתנחלויות ושלא תוביל להפסקת המעצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully