וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי המוסלמי שהאפיפיור הטביל בסכנה

23.3.2008 / 22:00

מגדי עלאם, מצרי מבקר חריף של האסלם הקיצוני ותומך ישראל נלהב אומר שהוא נמצא בסכנה, אבל "יתמודד איתה בראש מורם"

הסופר המצרי מגדי עלאם שהוטבל אתמול (שבת) על ידי האפיפיור לדת הקתולית אמר היום (ראשון) שהוא יודע שסכנה נשקפת לחייו. "אני מבין מול מה אני עומד, אבל אני אתמודד עם זה כשראשי מורם, גבי זקוף ועם חוסן פנימי של אדם הבטוח באמונתו", אמר עלאם. לדבריו, הוא מוכן לקבל "עונש מוות נוסף" בעוון המרת דתו, משום שהוא "ראה סוף סוף את האור, תודות לחסד האלוהי". הסופר בן ה-55 הוטבל בכנסיית סנט פטרוס בוותיקן. הטבלתו נשמרה בסוד עד שעה לפני הטקס.

עלאם, שהוא גם סגן העורך של העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" אמר היום במאמר בעיתון שהרוע נטוע באיסלם משום שהוא "אלים מבחינה פסיכולוגית וקונפליקטואלי מבחינה היסטורית". האיומים על חייו של עלאם גרמו לכך שהוא חי מזה זמן מה תחת הגנה משטרתית. האיומים גברו אחרי שעלאם ביקר את עמדתה של אירן כלפי ישראל.

את ההטבלה לנצרות הוא כינה "היום המאושר ביותר בחיי". הקהילה המוסלמית באיטליה הביעה תמיהה על כך שהאפיפיור עצמו ביצע את ההטבלה באקט שזכה לפרסום רב. "מדוע אי אפשר היה לעשות את זה בקהילה המקומית של עלאם", שאל יאהה פלביצ'יני, סגן נשיא הקהילה המוסלמית באיטליה. פרשנים תהו אם יש קשר בין ההטבלה לבין ההתקפה המילולית של אוסמה בן לאדן על האפיפיור לפני כמה ימים. הוותיקן מכחיש ואומר שהטבלה היא עניין פרטי, ושהכס הקדוש מקווה שהאיסלם לא יפרש אותה באורח שלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully