וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר של אובמה פרסם מאמר של החמאס

שי אילן

23.3.2008 / 19:32

בחודש יולי בשנה שעברה פרסם ג'רמייה רייט מאמר של מוסה אבו מרזוק בעלון של הכנסייה. אובמה: "לא הייתי בכנסייה באותה עת"

ג'רמיה רייט, הכומר השנוי במחלוקת של הכנסייה אותה פוקד ברק אובמה, פרסם בעלון הכנסייה מאמר של החמאס. המאמר, מפרי עטו של מוסה אבו מרזוק, פורסם ב-22 ביולי זמן מה אחרי שפורסם בלוס אנג'לס טיימס. המאמר המקורי נקרא "עמדתו של החמאס". רייט פרסם את המאמר תחת הכותרת: "השקפה חדשה על המאבק הפלסטיני". החמאס נקרא בעלון "תנועת השחרור האיסלמית".

אבו מרזוק נמצא בסוריה יחד עם חאלד משעל, ונחשב לאחד המנהיגים האידיאולוגיים של התנועה. במאמר משווה אבו מרזוק את אמנת החמאס להכרזת העצמאות של ארצות הברית. ברק אובמה טען שכשהמאמר פורסם, הוא לא היה בכנסייה. בתגובה לסוכנות הידיעות היהודית בארצות הברית גינה אובמה את הפרסום של המאמר וחזר על עמדתו לפיה חמאס הינו ארגון טרור.

הסערה רק מתחזקת

הסערה סביב התבטאויותיו של הכומר של אובמה, ג'רמייה רייט פרצה לפני כעשרה ימים. אז נחשפו סרטונים של דרשות של הכומר, בהן הוא מאשים את ארצות הברית וישראל בדיכוי שהביא לפיגועי 11 בספטמבר ותוקף את הגזענות הלבנה של המערב. אובמה נשא נאום בו גינה את הדברים, אבל סירב להתנער מהכומר, שמלווה אותו ואת משפחתו שנים רבות.

בחודש ינואר פורסם בעיתון "וורלד ניוז דיילי" שעוזרו של אובמה, רוברט מאלי, תומך במגעים עם חמאס ובהעברת כספי תמיכה לממשלה בראשותו. מאלי פרסם מאמרים רבים הקוראים לישראל לשבת לשולחן הדיונים עם חמאס. כמו כן, מאלי פרסם את עמדתו לפיה ישראל היא שהכשילה את השיחות עם הפלסטינים בשנת 2000 בקמפ דיוויד, כשלון שמייחסים בדרך כלל ליאסר ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully