וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתוף פעולה בין פתח לחמאס - קו אדום"

ספי קרופסקי ויהושע בריינר

23.3.2008 / 19:21

לדברי גורם מדיני, לרשות הובהר שכך רואה ישראל את המצב. גורם ביטחוני: ”גם אם יש מו"מ בין הצדדים, הוא רק בראשיתו ולא ישנה המצב בשטח”

על אף סירובה של הממשלה להתייחס להסכם המתגבש בין פתח לחמאס, אמר הערב (ראשון) גורם מדיני, כי "הקו האדום הוצג לרשות באופן חד משמעי והפלסטינים יודעים מהו - שיתוף פעולה בין אש"ף לחמאס".

במערכת הביטחון עוקבים מקרוב אחר המשא ומתן בין חמאס לפתח, אך גם הם אינם ממהרים לצאת בהצהרות. "גם אם יש משא ומתן בין הצדדים, הוא רק בראשיתו", אמר היום גורם ביטחוני, בתגובה להסכם על חזרת שני הארגונים לשולחן המשא ומתן.

ההסכם, שעליו חתמו היום בתימן ראש משלחת חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר וראש משלחת פתח עזאם אל-אחמד, קובע: "אנו, נציגי פתח וחמאס, מקבלים את היוזמה התימנית כבסיס לחידוש הדיאלוג בין שני הארגונים על מנת להשיב את המצב לכפי שהיה לפני 'אירועי עזה'". דובר חמאס, ד"ר איסמעיל רדואן, מסר כי ההסכם קובע את חידוש המגעים ללא תנאים, החל בחודש אפריל.

ואולם, לדברי הגורם הביטחוני לוואלה! חדשות, "בכל מקרה, הדיווחים הללו לא ישנו דבר בשטח. כרגע חמאס הוא השולט היחידי ברצועה, ועליו מוטלת האחריות המלאה על כל הנעשה בה ועל כל ירי של רקטות או טרור שיוצא משם. כל עוד חמאס נמצא בשלטון לא יהיו דיבורים ישירים עימם בנושא הפסקת אש, וגם אם תהיה נוכחות של אנשי פתח במנגנוני הפנים, הרי שאנשיו של הניה עדיין בעמדת השליטה".

בעניין הגדה המערבית אומר הגורם כי "שוב, עדיין מוקדם לדבר אבל העובדה היא שגם בגדה חמאס מנסה כל העת להתעצם. בפועל, עדיין ישנם ניסיונות להוצאת פיגועים מהשטחים כנגד צה"ל ועורף המדינה, גם כשפתח נמצא בשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully