וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי ביל קלינטון מזכירים את המקארתיזם"

טלי גולדשטין

23.3.2008 / 17:02

הקמפיינים של אובמה וקלינטון ממשיכים להטיח בוץ. התקרית האחרונה: יועץ אובמה הקביל את ביל קלינטון לגו'זף מקארתי

יועץ מדיניות חוץ של ברק אובמה מתח ביקורת על ביל קלינטון לאחר שזה פיקפק בפטריוטיות של אובמה ואמר כי הערותיו של הנשיא לשעבר מזכירות את הסנטור האנטי-קומוניסטי ג'וזף מקארתי.

לפי דיווח סוכנות הידיעות "בלומברג", ביום שישי אמר קלינטון בנאום שנשא בעיר שרלוט שבצפון קרולינה, כי היה נהדר אם המרוץ לנשיאות היה מתנהל בין אשתו הסנטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון לבין הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, "שני אנשים האוהבים את ארצות הברית ומחויבים לאינטרסים שלה", לדבריו.

האלוף במילואים מריל "טוני" מק'פיק אמר בתגובה שטוב היה עושה קלינטון אם לא היה נוקט באותן טקטיקות שכוונו נגדו כשרץ לנשיאות לפני 16 שנים. "גם אובמה וגם מקיין הם פטריוטים מושבעים שאוהבים את המדינה הזו ומקדישים את עצמם לה", אמר מק'פיק, יו"ר קמפיין אובמה. "כל רמיזה מנוגדת תהיה פשוט שקרית".

מק'פיק אמר כי ההערות שהשמיע קלינטון מזכירות דברים שהיה מתאים יותר לסנטור מקארתי להגיד. מקארתי כיהן כסנטור של מדינת וויסקונסין בין השנים 1947 ו-1957. על שמו נטבע המונח "מקארתיזם" שפירושו ציד מכשפות ממשלתי הבא לסמן ולהעניש את אלו הנוקטים בעמדות פוליטיות שאינן תואמות את רצון הממשל.

בזמנו היה המונח "מקארתיזם" שם נרדף לתנועה האנטי קומוניסטית הנמרצת שהתעוררה באמריקה משנת 1948 ועד אמצע שנות החמישים של המאה העשרים, כאשר אנשים בתקשורת, בתעשיית הקולנוע, בממשל, בצבא ובכל עיסוק אחר נחשדו על בסיס ראיות שנויות במחלוקת בהיותם בעלי נטיות קומוניסטיות, במה שנחשב על ידי רבים כציד מכשפות תוקפני.

מחנה קלינטון: "דברי מק'פיק הם אבסורד"

הערותיו של מק'פיק הן "שערורייה וסילוף מכוון של הדברים", אמר אתמול הווארד וולפסון, יועץ התקשורת של מחנה הילרי קלינטון. פיל סינגר, דובר הקמפיין, אמר שההשוואה של ביל קלינטון למקארתי היא "אבסורד".

מחנה קלינטון פירסם הצהרה באתר האינטרנט שלו הטוענת כי הנשיא לשעבר לא פיקפק בפטריוטיות של אובמה, אלא רק ניסה "להדגיש את הצורך לעסוק בנושאים חשובים באמת". זוהי לא הפעם הראשונה שנמתחת ביקורת על ביל קלינטון בגין הערות שאמר במהלך הקמפיין. לדוגמה, בפריימריז בניו המפשייר קרא קלינטון להתנגדותו בעבר של אובמה למלחמה בעירק "אגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully