וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהנחה שלא תהיה עוד אינתיפאדה

עירית רוזנבלום

23.3.2008 / 15:33

במשרד התיירות נערכים לגידול הצפוי בתיירות לישראל בשנים הקרובות. קורא ליזמים להגיש הצעותיהם לבניית בתי מלון חדשים

במשרד התיירות ממשיך להיערך לגידול הצפוי בתיירות לישראל בשנים הקרובות. המיקצה השני של התוכנית לעידוד השקעות הון בתיירות יוצא לדרך בימים אלה בתקציב של 90 מיליון שקל. התקציב הכולל של התוכנית עומד על 190 מיליון שקל. משרד התיירות קורא ליזמים להגיש הצעותיהם לבניית בתי מלון חדשים ולהרחבת בתי מלון קיימים במסגרת שלב זה. מטרת התוכנית הינה להוסיף כ-1,500 חדרי מלון חדשים למלאי הקיים.

המקצה הראשון יצא לדרך לפני כארבעה חודשים בתקציב של 100 מיליון שקלים. למקצה ניגשו עשרות יזמים בהצעות שהיקף השקעתן נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל. כמחצית מן ההצעות עמדו בתנאי הסף והן נבחנות בימים אלו על ידי משרד התיירות. סך ההשקעה של הצעות אלו עומד על 490 מיליון שקלים והן כוללות הקמה והרחבה של כ-700 חדרי מלון באזור הצפון, סובב כנרת, נגב וירושלים.

משרד התיירות מתריע מזה זמן על מחסור במספר חדרי האירוח הצפוי לגדול בהתאם לגידול במספר התיירים שיבקרו בישראל בשנים הקרובות. יעד משרד התיירות ופעילותו להגעתם של 2.8 מיליון תיירים בשנת 2008 (גידול של למעלה מ-20%) ו-5 מיליון תיירים החל משנת 2012, צפוי ליצור מחסור של כ-15 אלף חדרים בשנים הקרובות. זאת, במידה ולא יבנו חדרי אירוח חדשים. הנזק הכלכלי הצפוי ממחסור זה לתעשיית התיירות ולמשק בכלל נאמד בעשרות מיליוני דולרים בשנה.

לדברי מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, מגמת הגידול בתנועת התיירות לישראל נמשכת וכך גם התעניינות המשקיעים והיזמים, המקומיים והזרים בתחום המלונאות. זאת, למרות המשבר הכלכלי בעולם. "במסגרת ההיערכות לגידול הצפוי בתיירות הנכנסת בשנים הקרובות, יפעל משרד התיירות לעידוד היזמות בתחום המלונאות ולהגדלת התקציבים המיועדים לסיוע ליזמים ולבניית מלונות חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully