וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לשים קץ לשנאה ולאלימות בעולם"

23.3.2008 / 14:42

האפיפיור ערך את מיסת חג הפסחא בגשם עז בפני עשרות אלפי מאמינים. קרא לסובלנות ומתינות באזורי מלחמה כגון ישראל ודרפור

מסר חג הפסחא של האפיפיור בנדיקטוס ה-16: יש לשים קץ לחוסר הצדק, לשנאה ולאלימות מסביב לעולם, לרבות בטיבט, עירק ודרפור. האפיפיור, שיחגוג יום הולדת 81 בחודש הבא, ערך את מיסת חג הפסחא בפני עשרות אלפי בני אדם כשגשם עז ניתך על כיכר סנט פטרוס שברומא. בעולם הנוצרי כולו מציינים היום (ראשון) את תחייתו של ישו לאחר הצליבה.

במסר הדו שנתי "לרומא ולעולם" ("Urbi et Orbi"), אמר האפיפיור: "אלו פצעי האנושות, הם מעלים מוגלה בכל פינה בעולם, למרות שנוטים, לעיתים קרובות, להתעלם מהם ואף להסתירם; אלו הם פצעים המייסרים את נשמות וגופות אחינו ואחיותינו". האפיפיור קרא להתחייבות פעילה לצדק באזורים שטופי דם ובכל מקום בו כבוד האדם נרמס. לאחר מכן, ברך האפיפיור "חג פסחא שמח" ב-63 שפות שונות.

בהתייחסו לדרפור, סומליה, ישראל, עירק, לבנון וטיבט, אמר האפיפיור כי הוא מקווה שהסובלנות והמתינות ישררו בעולם. זוהי קריאתו השניה לרגיעה בטיבט בתוך פחות משבוע. בשתי הפעמים לא הזכיר האפיפיור את סין.

בתוך כך, בצעד מפתיע הטביל אתמול האפיפיור את המומר המוסלמי מגדי עלאם בן ה-55, עיתונאי ומבקר חריף של הקיצוניות האיסלמית. הטבלתו של מגדי נשמרה בסוד עד לשעה לפני הטקס. זאת מאחר ועלאם, תומך נלהב של ישראל, נמצא תחת הגנה משטרתית בשל איומים על חייו. ב-2006, יצא עלאם להגנת האפיפיור שנשא נאום שנוי במחלוקת בעיר רגנסבורג שבגרמניה. לטענת מוסלמים רבים, רמז האפיפיור בדבריו כי האיסלם היא דת אלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully