וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי למה תומך באולימפיאדת בייג'ין

23.3.2008 / 14:08

הדלאי למה קרא לעמו לנקוט בדרכי שלום כדי לפתור את המשבר בטיבט ולהשיג עצמאות. "העם בטיבט רוחש כבוד רב לאומה הסינית הגדולה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במסגרת המאמצים להביא לסיום המשבר בטיבט, אמר היום (ראשון) הדלאי למה כי הוא תומך בקיום משחקי האולימפיאדה הקיץ בבייג'ין. את הדברים אמר המנהיג הרוחני של טיבט ביומו השני של מחנה מדיטציה בן שבוע שנערך בניו דלהי.

"אני תומך בקיום האולימפיאדה בסין מתוך הכבוד הרב שהעם הטיבטי רוחש לאומה הגדולה", אמר הדלאי למה. הדלאי למה דוחק בטיבטים לנקוט בדרכי שלום על מנת לפתור את המשבר ולהשיג את העצמאות המבוקשת.

סין מאשימה את המנהיג הגולה של טיבט בארגון גל ההפגנות בטיבט במטרה לחבל במשחקי האולימפיאדה באוגוסט. הדלאי למה הכחיש את האישומים. לדבריו, הוא מעוניין באוטונומיה גדולה יותר לטיבט ולא בעצמאות, כפי שחושדת סין.

ובתוך כך, נזירים וגולים טיבטים ארגנו היום בעיר צ'נאי שבהודו נגד הדיכוי הסיני ולאות תמיכה בדלאי למה. את העצרת ארגן איגוד הסטודנטים הטיבטים של מדרס (TSAM). למעלה מ-700 נזירים השתתפו בהפגנה. "אלימות לא תפתור את הבעיה בטיבט, אלא רק תיצור בעיות לעם הסיני ולעולם כולו", אמר טנזין פונצוק, נשיא האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully