וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף אבי תוכנית הגרעין של אירן

טלי גולדשטין

23.3.2008 / 14:04

המודיעין האמריקאי זיהה את אחת מדמויות המפתח של תוכנית הגרעין כמושן פחריזדה-מהבדי - מרצה לפיזיקה באוניברסיטת טהרן

קצין בכיר במשמרות המהפכה של אירן הוא מייסד התוכנית הגרעינית, שמטרתה, לפי הערכות שירותי המודיעין במערב, לייצר ראשי נפץ שביכולתם להחריב כל עיר במזרח התיכון. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, מרצה לפיזיקה באוניברסיטת טהרן, מושן פחריזדה-מהבדי נחשב למקבילו האירני של עבד אל–קאדר חאן, המדען שעמד בראש המרוץ הגרעיני של פקיסטן מול הודו.

ארגון האופוזיציה "המועצה הלאומית האירנית להתנגדות" היה הראשון שטען, כי פחריזדה, בן ה-47, הוא אחת מדמויות המפתח בתוכנית הגרעין של אירן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), המעוניינת לראיין את פחריזדה בנוגע לתוכנית, אמרה כי הממשלה האירנית מסרבת בכל תוקף להעניק גישה לאיש.

ממסמכים שהגיש המודיעין האמריקאי לסוכנות בחודש שעבר עולה כי פחריזדה הוא האחראי על תוכנית הגרעין ומנהל אותה. מסמכים אחרים מצביעים על כך שהוא קובע את התקציבים למחקר ואת המדיניות לפיה צריכים להתנהל מדעני הפרויקט על מנת שלא לחשוף פרטים סודיים.

המסמכים תומכים בטענה כי פחריזדה הוא ראש "פרויקט 111", ניסיון אירני לייצר ראש נפץ גרעיני המסוגל לזרוע הרס רב. עוד עולה כי ראש הנפץ יותאם לטיל האירני שהאב 3. לפי הערכות, יעד התקיפה העיקרי הוא ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully