וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הנחה לפעול ביד קשה כלפי המסתננים

ספי קרופסקי

23.3.2008 / 12:24

בדיון שני בסוגיית המסתננים הבלתי חוקיים הדגיש אולמרט כי ניתן להפעיל "כוח סביר" בגבול. "מדובר בצונאמי שעלול להתגבר ועלינו לנקוט בכל הצעדים האפשריים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט כינס היום (ראשון) דיון מעקב בסוגיית המסתננים הבלתי חוקיים שנכנסים לישראל דרך סיני. בסיום הדיון הנחה ראש הממשלה את צה"ל והמשטרה לחזור לפעול בנוהל "החזרה החמה", לפיו המסתננים שנתפסו על הגבול יגורשו מיידית מישראל.

בדיון שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים השתתפו: שרת החוץ ציפי לבני, שר הביטחון אהוד ברק, השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שר הפנים מאיר שטרית, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, שר האוצר רוני בר-און, שר הבריאות יעקב בן-יזרי ובכירים בצה"ל ובמשטרה.

אולמרט סקר נתונים לפיהם כמות המסתננים פחתה מהדיון הקודם שנערך בעניין, ואולם הדגיש כי "מדובר בצונאמי שעלול להתגבר ועלינו לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי לא לתת לזה לקרות". ראש הממשלה הנחה את שר הביטחון לנקוט בכל הצעדים הנדרשים תוך כדי שימוש בכוח סביר כדי למנוע כניסתם של המסתננים.

המקלטים בתל אביב יפורקו

כמו כן סוכם כי בתוך ימים ספורים יערך דיון מיוחד במשרד החוץ שבמרכזו ינסו לאתר מדינה אפריקאית שתסכים לשמש תחנת מעבר למסתננים. בתוך כך הנחה אולמרט לפרק את המקלטים בתל אביב בהם מתאכסנים הפליטים, ולהעבירם למתקן "סהרונים" בדרום. שר הבריאות בן-יזרי ציין בדיון כי במקלטים אלו נתגלו מקרים רבים של שחפת.

במהלך הדיון ביקש השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, להרחיב את הסמכויות של גורמי הביטחון על הגבול בכדי לעמוד במשימות לפי הנחיותיו של ראש הממשלה כחלק מנוהל "החזרה החמה". כמו כן ביקש דיכטר להגדיל את מתקן "סהרונים" בו מוחזקים הפליטים מאפריקה. לדבריו של דיכטר, המתקן קורס מעומס.

לפני כחודש ערך אולמרט דיון ראשון בנושא, והנחה להחזיר מסתננים בלתי חוקיים שנכנסו לישראל מגבול מצרים, ושאין הגבלה חוקית להרחיקם, וכן להדק את הפיקוח בגבול ישראל-מצרים. באותו הדיון הציג דיכטר נתונים לפיהם 7,400 פליטים ממדינות אפריקה חצו את הגבול לישראל. דיכטר טען שיש צורך להחזיר כל פליט שאותר בחזרה למצרים.

במרכזו של הדיון הוחלט לחדד את האבחנה בין פליטים הזקוקים לסיוע, לבין מסתננים שמגיעים לחפש עבודה. בהקשר זה אמרה שרת החוץ ציפי לבני, כי "יש לנקוט ביד קשה" כלפי המסתננים המחפשים עבודה. עוד הורה אולמרט לתגבר את כוח האדם העוסק בתשאולם של הנכנסים לישראל, כך שיזורז הליך הטיפול בהם, וכן הנחה את משרד החוץ לבחון האם ישנן מדינות שאליהן ניתן להשיב את המסתננים, מבלי שיאונה להם כל רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully