וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טייוואן הנבחר: להדק הקשרים עם סין

טלי גולדשטין

23.3.2008 / 9:52

מא יינג-ג'ו יהיה הנשיא הטייוואני הראשון שמצעו התבסס על הרצון לחיזוק הקשרים עם בייג'ין. מא מקווה גם לחזק הקשרים עם ארה"ב

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מא יינג-ג'ו, נשיאה הנבחר של טייוואן, אמר היום (ראשון) כי יפעל להידוק הקשרים הכלכליים עם סין, האמון ההדדי בין שתי המדינות ובסופו של דבר אף להסכם שלום עם ממשלת סין. לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס" אמר מא כי הוא מקווה גם לשפר את היחסים עם ארצות הברית. "אניח את היסודות למאה של שלום ושגשוג", אמר מא, המקווה לשרת שתי כהונות כנשיא טייוואן.

מא, מנהיג מפלגת האופוזיציה הלאומנית (KMT ), הביס אתמול בבחירות את יריבו, מועמד המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית פרנק הייש וגרף 58% מקולות הבוחרים לעומת 42% שקיבל הייש. לדברי פרשנים, ניצחונו המרשים של מא יאפשר לו להוציא לפועל את האג'נדה הפוליטית שלו. מא יהיה הנשיא הראשון של טייוואן שמצעו התבסס בעיקר על הרצון לחיזוק הקשרים עם בייג'ין.

מא, עורך דין במקצועו ומושל טייפה לשעבר מטעם המפלגה הלאומנית, אמנם תומך בהידוק הקשרים עם סין, אך הוא הוכיח גם כי, בניגוד לפוליטיקאים לאומנים אחרים, הוא אינו מפחד למתוח ביקורת נגד סין, דבר שעלול אולי להקשות עליו להגיע להסכמים שונים עם היבשת. מא הוקיע שוב את פעולתה של סין בטיבט ואמר כי במידה והדלאי למה יהיה מעוניין להגיע לטייוואן, הוא יתקבל בברכה. מא הביע תמיכתו בקריאתו של הדלאי למה לאוטונומיה לטיבט בתוך סין.

מא חזר ואמר כי אינו שולל חרם טייוואני על האולימפיאדה בבייג'ין בקיץ אם האלימות בטיבט תחריף והמצב ימשיך להידרדר, אך הוא נמנע מלמתוח קו המקשר ישירות בין מצבה של טיבט לטייוואן. לדבריו, טייוואן, או "הרפובליקה של סין" שמה החוקי של טייוואן, היא אומה ריבונית שמעמדה שונה בתכלית השינוי מטיבט. "אנו מוקיע בחריפות את התנהגותה של סין בטיבט, אך לעולם לא אשווה בין טיבט לטייוואן", אמר.

מא חזר והדגיש כי אין בכוונתו לבקר בזמן הקרוב בסין ואמר כי אינו רואה טעם רב במפגש בין המנהיגים. "במרבית המקרים, מפגשים אלו הם טקסיים יותר במהותם", אמר והוסיף כי מפגש בין יועצים בכירים לרוב מניב תוצאות טובות יותר. בכירים בממשלת סין לא מסרו תגובתם לתוצאות הבחירות בטייוואן, אך לא הסתירו את תקוותם לאורך כל מסע הבחירות שמא ומפלגתו ינצחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully