וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים: "אין מו"מ עם חמאס"

ספי קרופסקי וניר יהב

23.3.2008 / 9:05

מקורות מדיניים מכחישים את הדיווח של העיתון "אל-חיאת" כי ישראל מוכנה להפסקת אש, וכי כעת ממתינים לתגובת הפלסטינים

בירושלים הכחישו היום (ראשון) את הדיווחים מצד חמאס כי קיימת נכונות לרגיעה מצד ישראל. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי "אין שום הדברות עם החמאס, ואין לנו כל כוונה להידבר עם ארגון טרור". ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק התבטאו מספר פעמים בשבועות האחרונים בעניין, ושללו את האפשרות להגיע להסכם עם חמאס. "אין שום משא ומתן עם חמאס. לא הכתבנו שום הפסקת אש, ולצה"ל יש חופש פעולה מלא", הבהיר אולמרט, ואילו ברק אמר כי "מי שחושב שבעזה כבר סיימנו את הסיפור ויש כבר רגיעה - אני רוצה לתקן אותו, לא סיימנו שם שום דבר".

הדברים נאמרו כתגובה לדיווח העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, במהלך פגישתם אתמול (שבת) של נציגי חמאס, הג'יהאד האיסלמי ומצרים במעבר רפיח, עדכנו בכירים מצרים את מנהיגי הפלגים הפלסטינים בעמדה הישראלית.

מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי העמדה הישראלית מסתכמת בארבע נקודות: הראשונה, אם הג'יהאד וחמאס יפסיקו את ירי הטילים, ישראל תענה בהתאם. השנייה, לישראל אין בעיה שהרגיעה תימשך לזמן ארוך, למשל שנה. השלישית, ישראל מוכנה להראות גמישות בנוגע לסוגיית הפעלת המעברים. ורביעית, ישראל סבורה כי יש לכונן רגיעה קודם כל ברצועת עזה.

בעיתון נמסר עוד כי המצרים ביקשו ממנהיגי הארגונים הפלסטינים להתייעץ ביניהם לגבי נקודות אלו ולהגיש את תגובתם תוך מספר ימים. לפי הדיווח, אתמול הודיעו המצרים לפלסטינים כי "ישראל מביעה עמדה חדשה. למרות שישראל סבורה כי הרגיעה צריכה לבסס עצמה קודם ברצועת עזה, הרי ש"מצרים חשה נכונות ישראלית לרגיעה כוללת, הדדית ובו זמנית עם הפלסטינים". מקורות אחרים הסבירו את שינוי העמדה הישראלית בכך ש"האמריקאים התעקשו להשיג רגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully