וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 יום לרצח מורנייה: כוננות שיא בישראל

ספי קרופסקי וניר יהב

23.3.2008 / 9:22

סגן מזכ"ל חיזבאללה השייח' נעים קאסם, שהבטיח לנקום את מותו: "יש הוכחה שישראל חיסלה אותו" הארגון יערוך עצרת המונים

מערכת הביטחון הכריזה על כוננות שיא לקראת ציון 40 יום לחיסולו של מורנייה. לאור החשש מפיגועי טרור, החליטו במערכת הביטחון להטיל סגר מלא על הגדה המערבית, להגביר את הכוננות לאורך קו התפר ולהדק את מערך אבטחת האישים. כמו כן סידורי האבטחה בשגרירויות ישראל ובקהילות היהודיות בחו"ל צפויים להתחדד בשל הכוננות.

במטה ללוחמה בטרור חוששים כי חיזבאללה וארגוני טרור נוספים ינסו לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות בארץ ובחו"ל. "חיזבאללה ודאי היה שמח לחטוף או לחסל את אחד מבכירי מערכת הביטחון לשעבר", אמר אתמול לגלי צה"ל ראש המטה למלחמה בטרור תא"ל (במיל.) ניצן נוריאל. "הוא גם ודאי היה שמח להתנפל על אוטובוס מטיילים, ולהשאיר אותנו, אזרחי ישראל, לקלוט 40-50 ארונות בנמל התעופה בן גוריון".

עם זאת, הדגיש נוריאל כי "יריבינו יודעים שרצוי לא להתעסק איתנו. ישראל תתקשה לעבור לסדר היום על פיגוע יוצא דופן בהיקפו".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם אמר אתמול כי "יש לנו עדות מוצקה ב-100 אחוז שישראל חיסלה את עימאד מורנייה ב-12 בפברואר בדמשק". קאסם הבטיח כי הארגון ינקום את מותו. כך דיווחה תחנת הטלוויזיה האירנית PRESS TV. חיזבאללה קרא לתומכיו להגיע לעצרת המונים לרגל 40 יום לחיסולו של מורנייה ולתום תקופת האבל, שצפויה להיערך ביום שני הקרוב בדרום ביירות.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר לפני כחודש, בנאום בביירות לרגל 18 שנים לחיסול קודמו בתפקיד עבאס מוסאווי, כי ארגונו לא יישב בשקט נוכח חיסולו של קצין המבצעים של הארגון עימאד מורנייה. בנאומו אמר נסראללה: "יש לנו את כל האמון, הפאר והכבוד בקורבנותינו, כשבראשם עימאד מורנייה. אין אפשרות שנשתוק על רצח אהובינו ויקירינו. לא נרשה לאויב להמשיך לרצוח את מפקדינו ואת יקירינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully