וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעולם לא נלחץ על ישראל בנושאי ביטחון"

ספי קרופסקי

22.3.2008 / 20:51

סגן נשיא ארה"ב, המבקר בישראל, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים עם אולמרט. לדבריו, "לישראל יש זכות להגיב על הקסאמים"

"ארה"ב לעולם לא תלחץ על ישראל לנקוט בצעדים שיסכנו את ביטחונה". כך אמר הערב (שבת) סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים. "ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל, וזו זכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני רקטות הקסאם והתקפות ארגוני הטרור", הוסיף צ'ייני.

סגן הנשיא הוסיף: "אני שב ומחזק את חזון בוש של שתי מדינות לשני העמים, שעליהם הכריז בתחילת נשיאותו. שני הצדדים יצטרכו להקריב לשם כך קורבנות". לדבריו, "זה לא תפקידנו להכתיב את התוצאה, אך נתמוך במגעים ככל יכולתנו. אנו רוצים לראות פתרון לסכסוך. נמשיך לפעול למען השלום אבל לא נתעלם מהאיומים שמגיעים מעזה, לבנון ואירן".

דובר חמאס פאוזי ברהום אמר בתגובה לדבריו של צ'ייני, כי הם "דברי הסתה ומוטים לחלוטין לטובת הכיבוש הישראלי". לדבריו, "הנאום של צ'ייני מאשר כי ארה"ב היא שותפה של ישראל במלחמה נגד העם הפלסטיני ונגד רצועת עזה".

במסיבת העיתונאים המשותפת אמר אולמרט לצ'ייני: "אני שמח לארח אותך כאן. זהו ביקור משמעותי, בשל חגיגות ה-60 של ישראל. תמיד היית תומך נלהב של ישראל. אנחנו גאים לארח אותך. יש הרבה נושאים על סדר היום שלנו. נדבר על האיום האירני ועל הנושא הפלסטיני. אנחנו גם עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות בחזית הצפונית".

צ'ייני נחת הערב לביקור עבודה קצר, שהחל בפגישה עם אולמרט. מחר הוא יוועד עם שרת החוץ ציפי לבני, שקידמה את פניו בנמל התעופה. במוקד פגישותיו של צ'ייני יעמדו התהליך המדיני בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, המשך התקפות הטרור מרצועת עזה וסוגיית הגרעין האירני. צ'ייני צפוי להיפגש מחר גם עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי ונשיא המדינה שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully