וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות: "המדינה מפקירה אותנו"

נתיב נחמני

22.3.2008 / 20:11

בעקבות רצח נהג המונית אתמול באשדוד, מאיים איגוד הנהגים לפתוח בשביתה אם המדינה לא תפעל למיגון המוניות

"רצח נהג המונית אתמול יכול היה שלא לקרות, אבל המדינה בוחרת להפקיר את נהגי המוניות ברחובות ללא כל הגנה". כך אמר היום (שבת) לוואלה! חדשות יו"ר עמותת איגוד נהגי המוניות יהודה בר-אור, בתגובה להירצחו של נהג המונית אליהו בטונשווילי באשדוד. גופתו של בטונשווילי (48), נמצאה אמש ברחוב חנה סנש בעיר כשהוא ירוי בראשו.

לדברי בר אור, עוד בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה הובטח לנהגי המוניות תקציב מיוחד של כמאה מיליון שקל למיגון המוניות. החלטה על כך התקבלה בישיבת ממשלה שדנה בנושא. המיגון שדורשים הנהגים כולל מצלמות שיתעדו את המתרחש במונית, וכך ירתיעו את העבריינים מפגיעה בהם.

מצלמות במוניות נפוצות בחלק ממדינות העולם, ושיטת ההרתעה הזו הוכיחה את עצמה כיעילה. אמצעי הגנה נוסף שניתן להתקין במוניות הוא לחצן מצוקה ששולח אות חירום למשטרה עם מיקום הנהג. ל-20 אלף בעלי המוניות בישראל ולעוד עשרת אלפים נהגים המועסקים על ידם יש כיום אמצעי הרתעה בדמות איתותי חירום המותקנים בכובע הצהוב שעל גג המונית. בעת מצוקה מפעיל הנהג את האיתותים, אך מתחקיר שנערך בעבר עולה, כי הציבור אינו מכיר את משמעות האיתותים. לפיכך, נהג שיפעיל אותם בשעת חירום לא יזכה להתייחסות מיוחדת.

לפני כחודש וחצי, יום לאחר תקיפתו של נהג המונית יעקב מזרחי (72) ברחובות, פנה בר אור לשר האוצר רוני בר-און בבקשה להעביר לנהגים באופן מיידי את התקציב שהובטח למיגון המוניות. "מידי יום מותקפים נהגי המוניות בידי עבריינים ונוסעים אלימים", כתב בר-אור לבר-און. "לא נחכה לרצח הבא. דמנו לא הפקר". לטענתו, טרם התקבלה תגובת השר. בר-אור פנה גם לשר המשפטים דניאל פרידמן בבקשה להחמיר את הענישה לתוקפי הנהגים, כפי שהוחמרה הענישה לתוקפי הקשישים. פרידמן הבטיח לו לבחון את הנושא באופן אישי.

עמותת איגוד נהגי המוניות תקיים ביום שליש כנס חירום, בו יחליטו הנהגים על צעדיהם בעקבות הרצח באשדוד. בר-אור מאיים, שאם המדינה לא תפעל למיגון הנהגים, הם ייצאו לרחובות. "נפסיק את השירות, נחסום צמתים, ונעשה ככל שביכולתנו כדי להביא את העניין לתודעת מקבלי ההחלטות", אמר בר-אור. "מתחילת השנה, שישה נהגי מוניות נפלו קורבן לאירוע פלילי חמור", הוסיף, "לא ניתן למצב להימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully