וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריצת דרך במו"מ בין חמאס לפתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.3.2008 / 15:42

כך הודיע שר החוץ התימני. בתוך כך, ברפיח נערכה פגישה בין המצרים לבין נציגי הארגונים, במהלכה ניסו לגבש הסכם הפסקת אש

שר החוץ התימני אבו אל-בכר אל-קרבי הודיע כי משלחת פתח מסרה שהיא מקבלת את יוזמת הפיוס התימנית ומוכנה לחתום עליה, ואילו משלחת חמאס ביקשה ארכה על מנת לדון עם מנהיגי הארגון טרם החתימה. שתי המשלחות עזבו היום את מבנה משרד החוץ התימני לאחר שקיימו פגישות במקום מבלי שהצהירו על חידוש השיחות ביניהן.

סוכנות הידיעות התימנית מסרה כי המשא ומתן בין הארגונים יימשך היום. דובר גוש פתח בפרלמנט הפלסטיני, עזאם אל-אחמד, אמר כי הוא אינו צופה שהצדדים יגיעו להסכם ביניהם היום.

הצדדים מנסים לגבש הבנות לאחר המשבר שאירע ביום חמישי, במהלכו נציגי פתח לשיחות על יוזמת הפיוס התימנית כמעט חזרו לרמאללה. "חמאס אינו דוחה את היוזמה התימנית שמטרתה לפתור את המשבר בין פתח לחמאס. יש מספר נושאים ביוזמה שמצריכים הבהרות, אם כי אין לנו השגות כלפיה", מבהיר יועצו של איסמעיל הניה, אחמד יוסוף.

לדברי יוסוף, ששוחח עם העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, מה שנדרש כעת הוא גורם ערבי שיפקח אחר יישום ההבנות בין הארגונים. "חמאס דורשת להקים ועדה כזו שתורכב ממדינות הליגה הערבית".

יוסוף גילה עוד כי חמאס ברצועת עזה מקיים מגעים עם נציגים אירופאיים. "למשל, סגנית יושב ראש הפרלמנט האירופאי, שנפגשה באחרונה עם ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה. רוב האישים הם בריטים, שוודים, שוויצרים וצרפתים, וברוב המקרים מדובר בגורמים אירופאיים בלתי רשמיים שמצליחים לשנות את העמדה האירופאית כלפי חמאס".

בתוך כך מצרים ממשיכה להשקיע מאמצים לגיבוש הפסקת אש. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", במעבר רפיח נערכה היום (שבת) פגישה בין בכירי חמאס והג'יהאד האיסלמי לבין בכירים מצריים, על מנת לדון בהפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully