וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: שריוניות רוסיות יועברו לרשות

ספי קרופסקי וניר יהב

21.3.2008 / 21:30

כך סוכם בביקורו של שר החוץ הרוסי בישראל. בעבר התנגדו להחלטה הן במערכת הפוליטית והן גורמי ביטחון. מוקדם יותר, נועד לברוב עם אבו מאזן ברמאללה

ישראל אישרה סופית העברת 25 שריוניות מתוצרת רוסית לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית. זאת לאחר ששר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הסכים במהלך ביקורו שלשום (חמישי) בישראל לא לצייד את השריוניות שיסופקו במקלעים.

עוד הוסכם, כי בתחילה יועברו 25 שריוניות רוסיות לידי הפלסטינים. 25 שריוניות נוספות יועברו לרשות בהתאם בהתאם לשיפור בשליטה הביטחונית של הכוחות הפלסטינים בגדה. העברת השריוניות התעכבה בעבר בשל התנגדות חברי כנסת ושרים ממפלגות שונות כשבחודש נובמבר אישר אולמרט את האספקה למרות התנגדות גורמי ביטחון. השריוניות הוצעו לפלסטינים לפני שנתיים כבר אך לאחר ההפיכה שביצע חמאס בעזה, סרבה ישראל לאשר את ההעברה.

לברוב: "המצור על עזה בלתי נסבל"

מוקדם יותר, קרא לברוב לישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה. במסיבת עיתונאים משותפת עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה אמר לברוב כי "המצור על רצועת עזה בלתי נסבל, ועל ישראל להסירו כדי לאפשר לתושבי הרצועה לחיות חיים נורמליים".

לברור גם התייחס לבנייה בהתנחלויות ואמר כי "אנו מאוד מודאגים מהמשך הבנייה הישראלית בגדה המערבית וקוראים לישראל להפסיקה לאלתר". לברור הוסיף כי "רוסיה מחוייבת לתהליך השלום. היא תגיש כל סיוע אפשרי לפלסטינים ותקדם את המאמצים של הקהילה הבינלאומית להבטיח את יישום ההסכמים שהושגו בוועידת אנאפוליס".

יו"ר הרשות אבו מאזן אמר במסיבת העיתונאים כי במסגרת תהליך השלום יש צורך ברגיעה מלאה ובהפסקת בניית ההתנחלויות. "ביקשנו מלברוב שישוחח על כך עם הצדדים הנוספים". לדבריו, פגישתו עם לברוב נסובה גם סביב תמיכתה של רוסיה ברשות הפלסטינית ובמצב הפנים-פלסטיני.

אבו מאזן גם הביע אופטימיות מיוזמת הפיוס של נשיא תימן בין חמאס לפתח. "לאור בקשתו של נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח, שהשיק את היוזמה, הוחלט להאריך את שהותן של שתי המשלחות עד יום שבת. אני מקווה שתושג תוצאה חיובית מהמגעים", אמר. לדברי אבו מאזן, פתח מקבל את היוזמה התימנית.

טרם הגעתו לישראל ולרשות הפלסטינית, נפגש לברוב גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל בדמשק. "אנחנו נדבר עם חמאס. זו לא פגישה ראשונה עימם. המטרה של הפגישות היא לסייע להגיע להסכמה בין שני הפלגים ברשות", אמר. לברוב הוסיף כי הסכם שכזה הוא חלק מהדרך להגיע להסכם בין ישראל לרשות. הוא שב והזכיר את הרעיון של לקיים ועידת המשך לועידת אנאפוליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully