וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חיפשו אנשי הממשל בתיק של ברק אובמה?

21.3.2008 / 6:36

שני עובדים במחלקת המדינה האמריקאית פוטרו לאחר שעיינו בתיקו האישי של הסנאטור המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות

שני עובדים במחלקת המדינה האמריקאית פוטרו הלילה (שישי) ואחד ננזף, לאחר שנתפסו מעיינים ללא רשות בתיקו האישי של הסנאטור ברק אובמה. תיקו של הסנאטור, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, מכיל פרטים אישיים רבים.

דובר מחלקת המדינה שין מקורמק מסר, כי העובדים עיינו בתיק בשלוש הזדמנויות שונות בין ינואר למרס השנה וכי בינתיים לא נמצא קשר בינם לבין גורמים פוליטיים כאלה או אחרים. "כרגע אנו סבורים שהעובדים פעלו מתוך סקרנות גרידא", ציין מקורמק.

עם זאת, במטה אובמה הגיבו בזעם על החדירה לפרטיותו של הסנאטור. ביל בורטון, דובר המטה, אמר כי מדובר בשערורייה וכי הממשל האמריקאי מחויב להגן על פרטיות האזרחים. "אנחנו תובעים לדעת מי עיין בתיקו של אובמה, לאיזה צורך ומדוע לקח זמן רב כל כך לאתר את הפרצה הביטחונית", הוסיף בורטון.

מהמטה של הסנאטורית הילרי קלינטון, יריבתו של אובמה, נמסר בתגובה, כי "אם זה נכון, הרי שמדובר באירוע חמור, ועל ממשל בוש לרדת לעומקם של דברים".

בתוך כך, התפרסם אתמולסקר לאומי חדש של מכון גאלופ, לפיו 49% מתומכי המפלגה הדמוקרטית מעוניינים שהילרי קלינטון תהיה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, בעוד רק 42% מעדיפים את אובמה. עם זאת, אובמה מוביל על פני קלינטון במספר הצירים שעומדים לרשותו, כך שהוא עדיין נחשב למועמד המוביל במירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully