וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפול אלים בסוגית אירן יוביל לאסון"

ספי קרופסקי

20.3.2008 / 22:09

שר החוץ הרוסי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם לבני. לדבריו, "הגישה שלנו כבר הביאה לתוצאות". לבני: "כל איפוק של הקהילה הבינלאומית יתפס כחולשה"

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו נועם ורטהיים)

שרת החוץ ציפי לבני נפגשה הערב (חמישי) בתל אביב עם מקבילה הרוסי סרגיי לברוב. במוקד הפגישה עמד ההסכם לביטול הצורך בויזה עבור תיירים רוסים וישראלים שמגיעים לשתי המדינות, ואולם במסיבת העיתונאים בסיום הפגישה התייחסו השרים לכלל הסוגיות המדיניות העומדות על הפרק.

שר החוץ לברוב אמר, כי "הדרך הטובה ביותר להבטיח שאירן לא תפר את ההסכמה של הקהילה הבינלאומית היא להמשיך לתת לסוכנות האטום הבינלאומית (סבב"א) לפעול כפי שנעשה בכל מדינה אחרת. הגישה הנתונה שלנו כבר הביאה לתוצאות בשטח". לדברי לברוב, "כל ניסיון לפתור את הסוגיה בדרכים אלימות תהרוס את כל מה שנעשה עד עתה. כל עוד סבב"א לא מדווחת על משהו חריג, זה יהיה אסון להרוס את התהליך על ידי פעולות אלימות".

לבני לעומתו אמרה ש"העולם לא יכול להרשות לעצמו אירן גרעינית, ואי אפשר לחכות שאירן תגיע לשם". לדברי השרה, "הדרך להימנע מהחלטות קשות בעתיד היא באמצעות סנקציות. יש דרך להשפיע על אירן כבר היום". לבני העריכה, כי "כל איפוק של הקהילה הבינלאומית יתפס כחולשה על ידי שכנותיה של אירן, והן ינסו לחפש דרכים להכות את אירן במידה והקהילה הבינלאומית לא תפעל".

לברוב: "אנחנו נדבר עם חמאס"

על פגישתו עם חאלד משעל אתמול בדמשק אמר לברוב, כי "אנחנו נדבר עם חמאס. זו לא פגישה ראשונה עימם. המטרה של הפגישות היא לסייע להגיע להסכמה בין שני הפלגים ברשות". לברוב אמר כי הסכם שכזה הוא חלק מהדרך להגיע להסכם בין ישראל לרשות. הוא שב והזכיר את הרעיון של לקיים ועידת המשך לועידת אנאפוליס".

לבני, שדיברה גם היא על הנושא הפלסטיני אמרה שחמאס הוא ארגון טרור והמדיניות ביחס אליו לא תשתנה. "כל עוד הם לא יכירו בישראל ויפסיקו את הטרור התנאים לא ישתנו", אמרה השרה. היא ציינה שהיא מודעת לכך שבנושא זה יש לישראל חילוקי דעות עם רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully