וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הברחות הנשק מסוריה מדאיגות את ישראל"

ספי קרופסקי ושי אילן

20.3.2008 / 19:36

כך אמר רה"מ בפגישתו עם שר החוץ הרוסי לברוב.למרות זאת ציין רה"מ כי הוא מוכן לבחון דרכים להתקדמות בערוץ הסורי

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב המבקר בארץ נועד הערב (חמישי) עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. השניים דנו ביוזמה הרוסית לקיום ועידת שלום בינלאומית, וכן בנושאים אחרים הקשורים לערוץ הסורי, אך דבר לא סוכם בפגישה. ראש הממשלה אמר כי ככלל - דעתו לא השתנתה בהקשר הסורי, ורמז לכך שישראל עוקבת בדאגה אחר המשך העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה. עם זאת, בהתייחסו לערוץ הסורי ציין אולמרט שהוא מוכן לבחון דרכים להתקדמות.

בוועידת השלום הבינלאומית שתכונס השנה במוסקבה ינסו הרוסים לחדש את המשא ומתן בין ישראל לבין סוריה על עתיד רמת הגולן, כך הודיע לברוב במהלך סבב פגישות בדמשק. "עדיין לא שלחנו הזמנות אולם אנחנו בוחנים איך לשלב רעיונות שונים", אמר לברוב לאחר פגישתו עם נשיא סוריה בשאר אסד.

באשר לתהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית אמר ראש הממשלה ללברוב כי בכוונתו להפגש בקרוב עם יו"ר הרשות אבו מאזן. בנושא הלחימה בדרום אמר רה"מ כי "המצב בעזה לא יכול להמשך. ישראל לא תסבול את המשך הירי על תושביה".

קודם לכן נועד לברוב עם נשיא המדינה שמעון פרס. בנושא הסורי אמר פרס כי הדיבורים על שלום מצד סוריה מעוררים אי אמון בישראל, וכי כל העת נמשכת העברת נשק מסיבית מסוריה היישר אל חיזבאללה בלבנון. לברוב השיב, כי אין לרוסיה שום מידע על הברחות נשק בין סוריה לחיזבאללה. "נשמח לקבל על כך מידע לישראל ונדע לטפל בכל דבר לגופו," אמר.

עוד אמר לברוב כי הפגישה שרוסיה מתכננת תהיה המשך ישיר לוועידת אנאפוליס בנובמבר, והוסיף כי כל משתתפי הוועידה הביעו נכונות להגיע למוסקבה.

לפני כמה שבועות ציין גורם רוסי בכיר כי גם נשיא סוריה הביע נכונות להשתתף בוועידה בינלאומית עם ישראל בתווך רוסי. בוואלה! חדשות פורסם, כי הגורם ציין ש"אסד מוכן להגיע למוסקבה כדי לקיים משא ומתן עם ישראל, אם הוא ידע שהממשלה הישראלית מחויבת למתווה הוויתורים של רבין".

שר החוץ של סוריה, וליד אל מועלם, ציין גם הוא כי ארצו תסכים להשתתף בוועידה, ואולם לדבריו "זה לא הגיוני להתחיל בשיחות כל עוד הישראלים ממשיכים בהרג ברצועת עזה". במהלך פגישותיו היום עם ראש הממשלה ועם שרת החוץ ציפי לבני ינסה לברוב לתאם תאריכים לוועידה המתוכננת, שאליה יוזמנו הפלסטינים, ארצות האיחוד האירופי, רוסיה וארצות הברית.

רוסיה תעקוב אחרי פריסת הטילים של ארה"ב

בתוך כך, אמש אמר סרגיי לברוב בראיון לעיתון "איזווסטיה" שארצות הברית הסכימה לאפשר לרוסיה לעקוב אחר תוכנית פריסת הטילים האמריקאים באירופה. רוסיה מתנגדת להצבת הטילים להגנה אווירית שארצות הברית מתכוונת לפרוס בפולין ובצ'כיה. לברוב קיים שיחות עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס ועם שר ההגנה רוברט גייטס השבוע במוסקבה. לדבריו, ארצות הברית מוכנה לבצע מספר צעדים בוני אמון, כדי להבטיח לרוסים שהטילים לא יופנו נגדם.

לדברי לברוב, ארצות הברית תאפשר לרוסיה לבדוק את פעולת הרדאר שיוצב בצ'כיה ואת בסיס הטילים מבחינה טכנולוגית ומבחינת כוח אדם. עם זאת, ציין לברוב, רוסיה איתנה בעמדתה שהצבת הטילים תפגע ביציבות האסטרטגית בעולם. הוא אמר שרוסיה הצליחה לשכנע את ארצות הברית שהחששות שלה אינם בלתי מבוססים. לדבריו, ארצות הברית מוסיפה לטעון שאין לה כוונה תוקפנית כלפי רוסיה, אבל עליה לקבל את העמדה הרוסית לפיה במקרים כאלה לא הכוונה חשובה, כי אם הפוטנציאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully