וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצו המגעים בין חמאס לפתח בתימן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2008 / 16:07

משלחת פתח הודיעה כי חמאס לא מקבל את יוזמת הפיוס התימנית, אולם בעקבות בקשת נשיא תימן החליטה להישאר בצנעא

יוזמת הפיוס בין חמאס לפתח התפוצצה. היום (חמישי) משלחת פתח הודיעה כי היא מתכוונת לחזור לרמאללה מהדיונים בתימן שנערכו ביוזמתו של נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח, משום שחמאס לא מקבלים את היוזמה. ואולם מאוחר יותר נענתה המשלחת לבקשתו של הנשיא והודיעה כי בעקבות בקשת ההנהגה התימנית היא החליטה להישאר לפי שעה בתימן כדי להשלים את הדיונים.

בסוכנות הידיעות התימנית "סבא" דווח כי שר החוץ התימני הביע תקווה כי השיחות בין שני פתח לחמאס יימשכו בימים הקרובים. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם הודעה, שבה מסר כי "משלחת חמאס נפגשה עם בכירים בתימן, ובראשם הנשיא, אולם היא לא קיבלה את נוסח היוזמה".

בתוך כך, אבו מאזן הביע הערכה למאמצים שמשקיע נשיא תימן וההנהגה התימנית. לדבריו, ארגונו מקבל את היוזמה ללא שום הסתייגות. "אנו מוכנים לקיים דיאלוג שמבוסס על היוזמה". בחמאס לעומת זאת, אמרו כי יו"ר הרשות מנסה לברוח מכל דיאלוג עם חמאס. "אבו מאזן אינו רציני והוא אינו מעוניין בשום דיאלוג עם חמאס", מסר דובר הארגון סאמי אבו זוהרי.

היוזמה, הכוללת שבעה סעיפים, קובעת כי המצב בעזה ישוב לקדמותו כפי שהיה טרם ההפיכה שביצע חמאס בחודש יוני. במסגרת זו, תוחזר השליטה במוסדות הרשות ובמטות הביטחוניים לידי הרשות, וייקבע תאריך לבחירות מוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully