וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - מהדלאי למה ועד פול מקרטני

טלי גולדשטין

22.3.2008 / 18:03

נשתתף בצערם של המשקיעים בבורסות, נתאבל עם פול מקרטני על אובדן 50 מיליון דולר ונציין חמש שנים למלחמה בעירק

"לשחרר את טיבט"

מה שהתחיל כהפגנה שקטה של כמה עשרות גולים טיבטים לציון 49 שנה לכיבוש הסיני של טיבט, הפך במהרה לגל מחאה של טיבטים המתגוררים עדיין במולדתם, ושל תומכי המאבק לשחרור טיבט ברחבי העולם. ממשלת סין מיהרה להגיב בכוח נגד המפגינים, ואף האשימה את הדלאי למה בהצתת המהומות. על רקע האולימפיאדה בבייג'ין הממשמשת ובאה, סביר להניח שממשלת סין תנצל את ההצעה ותביא לסיום המשבר הטיבטי.

מיתון עולמי

השבוע התאפיינו שווקי העולם בתנודתיות חריפה שהחלה בירידות שערים תלולות בוול סטריט. גם יתר בורסות העולם, לרבות בורסת תל אביב, צנחו בחדות. גם הדולר המשיך לאבד מערכו והגיע לשפל חדש מול השקל. לאחר הורדת הריבית בארצות הברית, שבה מעט אופטימיות לשווקים, אך כפי שטוענים מביני דבר, זוהי רק רגיעה זמנית. נראה כי כלכלת ארצות הברית בדרך למיתון, ולא קשה לתאר מה תהיה השפעתו על הכלכלה עולמית. אולי כדאי שנתחיל לשמור את הכסף בבלטות?

כסף לא קונה אהבה

משפט הגירושים של הת'ר מילס וסר פול מקרטני הגיע השבוע לסיומו אחרי מאבק מר. עקב אי יכולתם של בני הזוג להגיע להסכמה על הסכום שישלם מקרטני למילס, קבע שופט שמקרטני יעביר למילס סכום של 50 מיליון דולר. הסדר הגירושין היקר עד כה שהושג בקרב כוכבים ובנות זוגם לשעבר שייך לכדורסלן מייקל ג'ורדן - אשר שילם לגרושתו 168 מיליון דולר. הבמאי סטיבן שפילברג שילם לגרושתו השחקנית איימי אירווינג 100 מיליון דולר.

זה הקטן, גדול יהיה

בגן החיות בעיר ציריך, צבת הגלפגוס ניגריטה שומרת מקרוב על הצאצא הרך שלא מזמן בקע, ולא בכדי. צב הגלפגוס הענק, שיכול להגיע לגיל המופלג של מאתיים שנה, הוא זן הנמצא בסכנת הכחדה. מתוך 15 תת-המינים של הצב - ארבעה מינים כבר נכחדו, ו-11 הנותרים נמצאים בסכנת הכחדה. כיום נשארו רק בין 9,000 ל-10,000 צבים חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מזל טוב

העולם המוסלמי ציין השבוע את יום השנה להולדתו של מייסד האיסלם הנביא מוחמד. מוחמד נולד בעיר מכה שבחיג'אז, במערב ערב הסעודית. שנת לידתו אינה ידועה בוודאות, אך מקובל שזו הייתה שנת 570 לספירה.

עשו אהבה

ב-20 במרץ, 2003 פלשו חילות הקואליציה בהובלת ארצות הברית ובריטניה לעירק, על מנת להפיל את משטרו של הרודן סדאם חוסיין. נשיא ארצות הברית ג'ורג בוש' נשא ביום רביעי נאום מיוחד בפני הפנטגון לציון יום השנה החמישי למלחמה, וטען כי ההחלטה לצאת למלחמה היתה נכונה וכי בזכות ארצות הברית העולם הוא מקום טוב יותר. יותר מ-200 בני אדם נעצרו ברחבי ארצות הברית בהפגנות נגד המשך המלחמה בעירק. בסן פרסיסקו שידועה כמעוז של ההתנגדות למלחמה, נעצרו כמאה מפגינים.

כוכב נפל

אחד מסופרי המדע הבדיוני האהובים של כל הזמנים, סר ארתור סי. קלארק הלך השבוע לעולמו בביתו שבסרי לנקה, בגיל המופלג 90. קלארק נולד בדצמבר 1917 בחבל סומרט שבבריטניה. הוא היה פיזיקאי ומתמטיקאי בהשכלתו, וכתב עשרות ספרי מדע בדיוני שתורגמו לשפות רבות ונמכרו במיליוני עותקים, וזכה בפרסים שונים. ספרו הידוע ביותר הוא "אודיסאה בחלל".

שנה טובה

באפגניסטן חגגו ביום הראשון של תחילת האביב את השנה החדשה, לפי לוח השנה הפרסי, שמתחיל מהשנה בה הנביא מוחמד עבר מהעיר מכה לעיר מדינה ב-622 לספירה. לפי חישוב זה, השנה הפרסית הנוכחית היא 1387. בקאבול, בירת אפגניסטן, בחרו לציין את השנה החדשה במכירת רובי צעצוע.

התקשורת מתנצלת

בתקופה בה התקשורת נהפכה לדת ההמונים, נדיר למצוא מקרים בהם היא מכה על חטא ומודה בטעות. השבוע, בצעד חסר תקדים, פרסמו ארבעה צהובונים בריטיים בשער העיתון התנצלות בפני בני הזוג מק'קאן על כך שרמזו על מעורבותם בהעלמות בתם מדלן לפני כשנה בפורטוגל. העיתונים הסכימו גם לשלם פיצויים בסך 1.1 מיליון דולר לבני הזוג על עוגמת הנפש.

אביב הגיע

במדינת בנגל, הנחשבת למרכזה התרבותי של הודו, מצוין האביב בפסטיבל מיוחד, ה"וסנטה אוסטב". אחד ממנהגי הפסטיבל הוא לצבוע איש את פני רעהו באבקה צבעונית בגווני אדום, צהוב וירוק - צבעי האביב. את הפסטיבל ייסד חתן פרס הנובל, המשורר, הפילוסוף והפטריוט ההודי רבינדרנת טאגור, שנולד בכלכתה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully