וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "לסייע לפלסטינים להסיר את המצור"

ניר יהב וספי קרופסקי

20.3.2008 / 13:02

נשיא סוריה אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי יש להשקיע כל מאמץ שיוביל ליציבות במזה"ת. אחה"צ ייפגש לברוב עם אולמרט

לפני הגעתו אחר הצהרים לישראל, נפגש הבוקר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עם נשיא סוריה בשאר אסד בארמונו בדמשק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובמאמצים הרוסיים לחידוש תהליך השלום באיזור. אסד הבהיר ללברוב כי ארצו תומכת בכל המאמצים לסייע לעם הפלסטיני בהסרת המצור ובהשבת זכויותיו.

במקביל מדווחת רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי לברוב נועד הלילה בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. לפי הדיווח, משעל אמר לו כי חמאס מעוניין בכינון רגיעה עם ישראל בתנאי שתהיה כוללת ובו זמנית.

השניים שוחחו גם על כך שיש להמשיך ולהשקיע כל מאמץ אפשרי שיוביל ליציבות במזרח התיכון. לפי הדיווח, אסד אמר כי בין רוסיה לסוריה שוררים יחסי ידידות ואילו לברוב שיגר את איחולי הנשיא ולדימיר פוטין ושל הנשיא הנכנס דמיטרי מדוודב. בפגישה נכחו גם שר החוץ וואליד מועלם, סגנו עבד אל-פתאח עמורה ושגריר רוסיה בדמשק. לאחר מכן נפגש לברוב עם סגן הנשיא, פארוק א-שרע.

מאוחר יותר היום ינחת לברוב בישראל, וייפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. שר החוץ הרוסי צפוי גם להיפגש עם שרת החוץ ציפי לבני. השניים יחתמו על הסכם פטור מאשרות לתיירים המגיעים משתי המדינות, ואולם בנוסף לטקס החתימה הפורמלי, צפויים השניים לדון בסדרת נושאים מדיניים ובראשם סוגיית הגרעין האירני והמשך המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. מחר יגיע לברוב לרמאללה וייפגש עם ההנהגה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully