וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מגייס את הבנות הדתיות

יהושע בריינר

20.3.2008 / 11:45

בשל אחוזי הגיוס הנמוכים, החליטו בצה"ל להתמקד בגיוס בנות דתיות באמצעות הסברה באולפנות והתאמת מקצועות שטח חדשים

במסגרת מלחמת החורמה בהשתמטות ובאחוזי הגיוס ההולכים ופוחתים, צה"ל מתגבר את הכוחות בגזרה נוספת: גיוס בנות דתיות. שיעור הבנות הדתיות המעדיפות שירות לאומי על פני שירות צבאי הולך וגדל, כמו גם שיעור הבנות המשתמטות. כיום, 45 אחוזים מכלל הבנות המועמדות לגיוס לצה"ל בישראל אינן מתגייסות. 33 אחוזים קיבלו את הפטור מהשירות לאחר שהצהירו על עצמן כדתיות.

לוואלה! חדשות נודע, כי בצה"ל מתכוונים לחזק את הקשר עם תלמידות התיכון הדתיות. גורמים צבאיים יגיעו לאולפנות ויציגו בפני התלמידות את האפשרויות העומדות לרשותן בשירות בצה"ל, כשבמקביל יותאמו עבורן מקצועות שטח חדשים. באולפנות רבות מתנגדת ההנהלה בתוקף לשירות צבאי עבור התלמידות, ומסרבת להעניק להן הסברה חיצונית אודות הצבא - עובדה שתקשה על צה"ל להגיע לכלל המתגייסות הפוטנציאליות.

בצה"ל מדגישים כי המטרה היא לאפשר לבנות הדתיות, הזקוקות לתנאי שירות מיוחדים, לשרת גם בתפקידי לוחמה, בעיקר בחיל מודיעין השדה. גם בחיל האוויר מתכוונים להתקרב לבנות ולהתאים עבורן מקצועות חדשים. רק במהלך השנה האחרונה עבר בהצלחה פרויקט גיוס עשרות חרדים למקצועות הטכניים של החיל.

"אנו מודעים לבעיות שיכול להיות לבת דתית בצה"ל, ואם יהיה צורך בכך נערך בהתאם", אומר גורם צבאי. "המטרה היא למשוך את הציבור הזה בחזרה לצבא, ואנחנו פותחים בפניהן את כל המקצועות האפשריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully